۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۷۳۴۹۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری آزمون پایانی دوره های تربیت معلم قرآنی در مهاباد، شرکت بیش از 18 هزار نفر در طرح آیه های تمدن در آذربایجان غربی، برگزاری طرح قرآنی «تفسیر همراه» در استان و اجرای طرح های ملی خوش حجابی و نسیم عفاف در ارومیه از مهم‎ترین اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، سید ابراهیم حسینی، مسؤول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی مهاباد اظهار داشت: آزمون شفاهی پایان دوره‌های تربیت معلم رشته روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم دهم تیرماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که دوره‌های تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن در شهرستان مهاباد در قالب دو کلاس برای آقایان و بانوان برگزار شد، تعداد افراد شرکت‌کننده در این دوره را 50 نفر اعلام کرد.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی دوره‌های تربیت معلم از آذرماه سال گذشته با همکاری شش مربی قرآنی آغاز شده بود و تا ابتدای تیرماه جاری ادامه داشت.

18 هزار نفر از آذربایجان غربی در طرح آیه های تمدن شرکت کردند

صادق تقی‌زاده، مدیر مؤوسسه علمی، آموزشی رزمندگان اسلام آذربایجان غربی گفت: مؤسسه علمی، آموزشی رزمندگان اسلام با هدف تقویت بنیه علمی رزمندگانی که به خاطر حضور در جبهه از تحصیل بازمانده بودند تأسیس شد و با گذشت زمان ارائه خدمات به فرزندان رزمندگان و بسیجیان را نیز در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: از جمله خدمات این مؤوسسه می‌توان به برگزاری آزمون‌های ادواری، پیشرفت تحصیلی، کنکور آزمایشی، آمادگی برای المپیادهای علمی کشوری، آمادگی جهت ورود به مدارس استعدادهای درخشان، بهره‌گیری از پشتیبانان تحصیلی جهت پیشرفت تحصیلی اشاره کرد.

وی درباره وضعیت نمایندگی‌های این مؤسسه در شهرستان‌ها گفت: این مؤسسه تا سال 90 تنها 7 نمایندگی در شهرستان‌های آذربایجان غربی داشته است که در سال 91 این تعداد به عدد 10 نمایندگی رسید که امیدواریم با توجه مسؤولان امر در سال جاری در هر 17 شهرستان استان، مؤسسه رزمندگان اسلام نمایندگی داشته باشد.

تقی‌زاده درباره خدمات ویژه این مؤسسه گفت: اکنون  نیز این مؤسسه دارای دو آموزشگاه ویژه در شهرستان ارومیه است که شامل دبیرستان پسرانه المهدی(عج) و آموزشگاه دخترانه طوبی بوده و به ارائه خدمات به فرزندان نیروهای مسلح مشغول است.

مدیر مؤوسسه علمی، آموزشی رزمندگان اسلام آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح کشوری آیه‌های تمدن و مشارکت استان در این طرح، گفت: طرح آیه‌های تمدن سلسله برنامه‌هایی برای ارتقای تحصیلی، افزایش معدل و کسب رتبه‌های برتر و پذیرش در دانشگاه‌های مرجع است که از سوی مؤسسه رزمندگان اسلام انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آیه‌های تمدن از طریق کلاس‌های آموزشی، آزمون‌های پیشرفت تحصیلی، ارائه کتاب‌های کمک آموزشی، انجام مشاوره‌های تحصیلی و سایر برنامه‌ها به‌صورت رایگان تلاش دارد به اهداف خود برسد.

طرح قرآنی «تفسیر همراه» در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

رامین علیزاده، دبیر ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: طرح قرآنی تفسیر همراه که شامل تفسیر و ترجمه جزء دوم آیات نورانی کلام وحی است در ماه مبارک رمضان در 20 کانون در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی توجه به تلاوت درست، تدبر در مفاهیم و مضامین قرآنی، ایجاد فضای بهره‌مندی عمومی از تلاوت آیات وحی در مساجد، ارائه مفاهیم و نکات تفسیری آیات جز دوم قرآن کریم و ارتقای شاخص‌های تدبر قرآنی را از اهداف این طرح عنوان کرد.

این مقام مسؤول با بیان این‌که این طرح شامل 30 جلسه آموزشی از تفسیر جزء دوم قرآن کریم است، یادآور شد: هر کلاس حداقل با حضور 15 نفر از شرکت‌کنندگان قابل تشکیل است.

وی با بیان این‌که حضور در این دوره برای عموم افراد آزاد است، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در آخر با حضور موفق در آزمون پایانی مدرک مرتبط با دوره اموزشی را اخذ می‌کنند.

طرح های ملی خوش حجابی و نسیم عفاف در ارومیه برگزار می شود

ژیلا شهبازپور، سرپرست امور بانوان مرکز ریحانة‌النبی ارومیه با اعلام این خبر گفت: طرح ملی دومین طرح کاربردی مرکز ریحانة‌النبی بوده که با هدف تثبیت حجاب برای دختران هفت تا 14 ساله طراحی شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح دختران هفت تا 14 ساله محجب به حجاب برتر، از سوی نیروهای نامحسوس مرکز در شهر شناسایی شده‌اند که پس از مراجعه به دفتر مرکز ریحانةالنبی در ارومیه و تشکیل پرونده، تا پایان بازه سنی مربوطه، به عنوان عضو طرح خوش حجابی در برنامه ‌های مختلف این مرکز شرکت می‌کنند.

این مقام مسؤول در ادامه به طرح ملی نسیم عفاف اشاره کرد و افزود: طرح ملی نسیم عفاف ادامه طرح ملی خوش‌حجابی است که دختران اعضای خوش‌حجابی با ورود به سن 15 سالگی وارد طرح ملی نسیم عفاف می‌شوند.

شهبازپور خاطرنشان کرد: در طرح ملی نسیم عفاف، ادامه آموزش‌های طرح خوش‌حجابی در کنار آموزش ‌های تکمیلی مربوطه به اعضا ارائه می‌شود.

وی از آمادگی کامل مرکز و هماهنگی‌های صورت گرفته برای آغاز برنامه‌های تابستانی خوش‌حجابی و نسیم عفاف خبر داد و افزود: هماهنگی‌های لازم با مسؤولان گروه ‌های گوناگون طرح، اعضا و نیز مساجد مشمول طرح صورت گرفته است، به طوری که از ابتدای تیر ماه سال جاری کلاس‌های تابستانی طرح خوش‌حجابی و نسیم عفاف در ارومیه آغاز می ‌شود.

غبار روبی مساجد مهاباد در آستانه ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام محمد داداش زاده، رییس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: در آستانه دهه تکریم مساجد و همچنین استقبال از ماه مبارک رمضان مساجد شهری و روستایی این شهرستان غباروبی می شوند.
وی ادامه داد: به همین منظور مسجد جامع شهرستان مهاباد روز جمعه هفتم تیرماه به صورت نمادین با حضور اقشار مختلف مردم غباروبی می شود.
وی تعداد کل مساجد شهری و روستایی شهرستان مهاباد را دویست مسجد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 62 مسجد در مناطق شهری واقع شده اند.
این مقام مسؤول با اشاره به راه اندازی پورتال جامع مساجد شهرستان مهاباد، گفت: تا کنون پنج مسجد در این پورتال ثبت و ساماندهی شده است و با پیوستن همه مساجد به پورتال جامع روند مناسبی از اطلاع رسانی فعالیت های مساجد را شاهد خواهیم بود که این امر در احیای جایگاه معنوی مساجد موثر خواهد بود.
حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان مهاباد، به استقبال گسترده مردم به ویژه اهل سنت از این محافل معنوی اشاره کرد و گفت: همه ساله محافل قرآنی با حضور بیش از پنچ هزار نفر از اقشار مختلف مردم برگزار می شود./936/د101/غ
ارسال نظرات