۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۷۳۴۹۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

دولت مصر موضع قاطعی در برابر تکفیری‌ها اتخاذ کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با محکوم کردن اقدام تکفیری سلفی‌ها و وهابی‌های تندرو در کشتار شیعیان مصری گفت: دولت مصر باید موضع قاطعی در برابر چنین اقدامات وقیحانه‌ای در اهانت و کشتار شیعیان توسط گروه های تندرو و افراطی اتخاذ کند.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: اقدام وقیحانه در کشتار شیعیان در شب میلاد منجی عالم بشریت در مصر به دست وهابیون متعصب و سلفی‌های تکفیری از عمق جهالت و نادانی پیروان مذاهب انحرافی و تکفیری سرچشمه می گیرد.

 

وی تأکید کرد: این اقدام گروه‌های تکفیری در شهادت شیعیان باعث ناراحتی و عصبانیت برادران دینی شده و همه انسان‌های دینمدار و آزادی‌خواه جهان جدای از هر گونه تعصب و تفکر مذهبی که دارند، این گونه اقدامات را مغایر با اصول انسانی و آزادی‌های اجتماعی می‌دانند.

 

این مسؤول ادامه داد: حرکت‌های جاهلانه و تکفیری سلفی‌های تندرو بدون شک اصول آزادی‌های اجتماعی و دینی انسان‌ها را به شدت به چالش کشیده و این اصول را زیر سؤال می‌برد.

 

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به این که اقدامات توهین آمیز گروه‌های انحرافی مایه نفرت جهانی است، خاطرنشان کرد: بی‌احترامی به اعتقادت، تفکرات دینی و مذهبی از سوی گروه‌ها و مذاهب انحرافی همچون وهابیت سبب مخدوش شدن چهره اسلام ناب محمدی در افکار جهانی می‌شود.

 

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با تأکید بر این که دولت مصر و علمای الأزهر باید موضع قاطعی در برابر چنین اقدامات وقیحانه و مخالف ارزش‌های بشری بگیرند، خواستار اقدام دولت مصر در مقابله با اقدامات تفرقه آمیز گروه‌های تکفیری در این کشور شد که احساسات بسیاری از مؤمنان سراسر جهان اسلام را جریحه دار کرده است.

 

ایجاد اختلافات فرقه‌ای هدف اصلی اقدامات تکفیری در مصر

 

حجت الاسلام قهرمانی پشت پرده بسیاری از اقدامات تفرقه‌انگیز میان مذاهب اسلامی را توطئه چینی‌های استکبار جهانی و ایادی آن دانست و اضافه کرد: استکبار جهانی قصد دارد با طراحی سناریوی اهانت و تحدی به حریم مسلمانان و راه انداختن جنگ داخلی میان مذاهب اسلامی راه را برای ادامه حیات ننگین سیاسی خود در منطقه هموار کند.

 

وی خواستار محکومیت کشتار شیعیان از سوی علمای اهل سنت و علمای الأزهر مصر شد و خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات از سوی سلفی‌های تکفیری نه تنها صدمات جبران ناپذیری بر پیکر معارف اسلام ناب محمدی وارد می‌کند بلکه باعث برافروخته شدن اختلافات قومی و مذهبی در میان امت اسلامی می‌شود.

 

این مسؤول معتقد است که اگر امروز جلوی اقدامات وحشیانه گروه‌های تندور و انحرافی در تکرار اهانت و کشتار مسلمانان گرفته نشود دیگر فردا برای کنترل احساسات دینی و مذهبی مسلمانان بسیار دیر خواهد بود.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی یادآور شد: استکبار جهانی و ابرقدرتهای غربی قصد دارند با توطئه چینی، آتش جنگ های مذهبی را شعله ور کرده و در کشورهای اسلامی اختلافات مذهبی و فرقه ای ایجاد کنند و جهان اسلام را به خود مشغول سازند تا به راحتی به کشورگشایی و اهداف سلطه گرانه خود در جهان دست یابند./936/ت302/س

ارسال نظرات