۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۷۳۵۰۷
آیت الله طبرسی:

خون شهدای هفتم تیر تداوم بخش نظام اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خون شهدای هفتم تیر سبب دوام نظام اسلامی ایران شد، افزود: قدرت استدلال و منطق، بیان نافذ و شیوا، اجتهاد پویا و بهره گیری از دانش روز از وی شخصیتی جامع نگر ساخته بود.
آيت الله طبرسي

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به مناسبت فرا رسیدن حادثه خونین هفتم تیر گفت: انقلاب اسلامی ایران در آغازین سال های عمر خود مشکلات و موانع بزرگی را پیشرو داشت که در سایه الطاف الهی و هدایت معمار کبیر انقلاب اسلامی و حمایت و پشتیبانی مردم، این موانع یکی پس از دیگری برداشته شد.

 

وی اظهار داشت: توطئه‌های ضد انقلاب داخلی و استکبار برای به دست گرفتن قدرت پس از پیروزی انقلاب بی نتیجه ماند و درصدد مبارزه مسلحانه و ترور افراد عادی و مسؤولان کشور برآمدند.

 

آیت الله طبرسی ادامه داد: آیت الله شهید بهشتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار امام خمینی(ره) نقش حائز اهمیتی در پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی داشت.

 

امام جمعه ساری با بیان این که خون شهدای هفتم تیر سبب دوام نظام اسلامی ایران شد، افزود: قدرت استدلال و منطق، بیان نافذ و شیوا، اجتهاد پویا و بهره گیری از دانش روز از وی شخصیتی جامع‌‎نگر ساخته بود.

 

وی بیان کرد: نقش ممتاز و برجسته شهید بهشتی در تشکیل مجلس خبرگان و تدوین قانون اساسی، تأسیس و ایجاد قوه قضائیه، تشکیل جامعه روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی همه بیانگر اقدامات و تفکرات عمیق و انقلابی شهید مظلوم بود.

 

آیت الله طبرسی تصریح کرد: نقش پیشتازانه این شهید بزرگوار در حمایت از نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای انقلابی، مبارزه با انحراف و تاویل و تفسیرهای التقاطی، مقابله با گروهک‌های الحادی و منافق سبب شده بود که بهشتی ملجأ و پناهگاه نیروهای انقلاب قرار گرفته و اوج نقطه حملات، تخریب، توهین و افتراء ضد انقلاب واقع شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دشمنان انقلاب بیش از هر کس متوجه شخصیت شهید بهشتی بودند چراکه وی نماد اقتدار، صلابت، قدرت، منطق، دینداری، مردم سالاری و آزادی طلبی بود.

 

وی افزود: همه سجایای اخلاقی موجود در سیدالشهدای انقلاب اسلامی سبب شد که امام راحل در فراق وی چون ابر ببارد و بهشتی را یک امت بخواند و شهادت این شهید بزرگوار را در برابر مظلومیتش ناچیز بشمارد.

 

آیت الله طبرسی تصریح کرد: گرامیداشت یوم الله هفتم تیر افزون بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی و هفتاد و دو کبوتر خونین بال انقلاب اسلامی، معرفی ایران به عنوان بزرگ ترین قربانی تروریسم و افشای چهره کریه و مزدورانه منافقین و گروهک های وابسته به استکبار است./950/ت303/س

ارسال نظرات