۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۷۳۵۳۴

مجلس بزرگداشت شهدای هفتم تیر در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مجلس بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران باوفای انقلاب اسلامی فردا در تبریز برگزار خواهد شد.
شهيد آيت الله بهشتي

حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مجلس بزرگداشت شهدای هفتم تیر فردا از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از نهادهای انقلابی و مردمی در تبریز برگزار خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: مجلس بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران با وفای انقلاب اسلامی فردا پنج شنبه از ساعت 11 تا 13 در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار می شود که انتظار داریم همچون سال‌های گذشته مردم مؤمن، شهیدپرور و همیشه در صحنه تبریز در این مجلس حضوری پرشور داشته باشند.


حجت الاسلام تقی‌زاده با تأکید بر برگزاری باشکوه آیین های گرامیداشت شهدای حادثه 7 تیر گفت: آرمان و هدف شهدای گرانقدر هفتم تیر باید به بهترین شکل ممکن به نسل های آینده انتقال یابد، به یقین شناخت ابعاد شخصیتی شهدایی چون آیت الله بهشتی می تواند هویت ایرانی اسلامی جوانان را تقویت کند.


وی گسترش و بسط اندیشه های شخصیت های مهم و اصلی انقلاب اسلامی همچون شهیدان بهشتی و مطهری را مورد تأکید قرار داد و گفت: حادثه هفت تیر سال 1360 اتفاقی ناگوار و تاسف بار برای نظام نوپای جمهوری اسلامی بود، که ماهیت اصلی منافقان کوردل را برای مردم آشکار کرد.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی چهره اصلی ضدانقلاب و دشمنان قسم خورده نظام را مشخص کرد، اظهار داشت: شهید بهشتی به عنوان یکی از برجسته ترین تئورسین های انقلاب اسلامی، خار چشم دشمنان اسلام بود.


حجت الاسلام تقی زاده از شهید بهشتی به عنوان اندیشمند بزرگ دینی یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار در طول عمر با برکت خود، خدمات شایسته ای به نظام و انقلاب داشته که امروز نیز شاهد ثمرات حرکات عقلایی مبتنی بر آموزه های دینی آن عالم وارسته هستیم.


وی با اشاره به پخش شایعاتی علیه آیت الله بهشتی از سوی ضدانقلاب و منافقان در سطح جامعه گفت: آن عالم اندیشمند و متفکر همان طور که امام راحل فرمودند؛ مظلومانه زیست و مظلومانه نیز به شهادت رسید. شهید بهشتی عالم به مقتضیات زمان بود و در همه زمینه های علمی، دینی، اجتماعی و فرهنگی حرفی برای گفتن داشت./935/ت303/ب

ارسال نظرات