۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۷۳۵۳۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تبلیغ و اطلاع رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که تبلیغ و اطلاع رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، ادامه داد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت مهم است که باید بیشتر مورد توجه متولیان امر تبلیغ قرار گیرد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نعمت الهی مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جمع خبرنگاران از اعزام چهار و 450 مبلغ دینی سال گذشته به مناطق مختلف استان خبر داد.

 

وی با بیان این که این تعداد مبلغ در مناسبت های مختلف به شهرها و روستاهای اطراف استان اعزام شده اند، افزود: نقش روحانیت تبلیغ صحیح اندیشه دینی در سطح جامعه است که در تاریخ نیز کاملاً مشهود بوده است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی عملکرد مبلغان دینی در مناطق تبلیغی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه میزان استقبال مردم برای اعزام مبلغ به مناطق محروم و روستایی هر سال بیشتر می شود.

 

مدیر کل تبلیغان اسلامی قزوین حضور مستمر روحانیت در مناطق محروم و روستایی را بسترساز تقویت باورهای دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: تلاش این سازمان تقویت حضور مبلغان دینی در مناطق تبلیغی مورد نیاز است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و روستایی ناهنجاری های اجتماعی را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان وارثان حقیقی ائمه اطهار(ع) نقش اثرگذاری در ترویج اسلام ناب و حقیقی بر عهده دارند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که مبلغان دینی باید پیام واقعی اسلام ناب را برای مردم به خوبی تبیین کنند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی داشته باشد.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که تبلیغ و اطلاع رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، ادامه داد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت مهم است که باید بیشتر مورد توجه متولیان امر تبلیغ قرار گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که روحانیت باید برای مقابله با اندیشه‌های منحرف غربی با همه توان خود وارد میدان شود، ادامه داد: تنها روحانیت است که می‌تواند با هجمه های گسترده غرب مقابله کند و تحقق این مهم مستلزم تلاش جهاد گونه و به روز کردن اطلاعات از سوی روحانیان است.

 

وی با بیان این که یک مبلغ دینی باید نیازهای روز جامعه را شناسایی و برای پاسخگویی به شبهات روز خود را آماده کند، افزود: جامعه امروز بیش از پیش نیازمند حضور در صحنه مبلغان دینی به منظور پاسخگویی به شبهات است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در طول تاریخ وجود داشته است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه سخنان یکی از ویژگی های این سازمان در خصوص پر کردن اوقات فراغت، توجه به نیازهای جامعه و ارتباط برقرار کردن با نسل جوان و نوجوان دانست و گفت: در تابستان امسال 120 هسته فرهنگی و صد بوستان معرفت با حضور 220 مربی به برنامه های دینی و فرهنگی مشغول هستند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که دشمن در بحث تهاجم فرهنگی جدی است و ما باید برای مقابله با جنگ نرم دشمن، از مکانیزم خود آنها استفاده کنیم، افزود: ورود در فضای آی تی و وب برای هیأت های مذهبی و تشکل های قرآنی در دستور کار بوده است کلاس های شبهه شناسی نیز برای جوانان برگزار شده است./950/202/ش

ارسال نظرات