۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۷۳۵۴۱

همایش علمی بزرگداشت شهید بهشتی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش علمی بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی، در آستانه سالگرد حادثه هفتم تیر سال 1360 و شهادت 72 تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی در تبریز برگزار شد.
شهيد بهشتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش علمی و بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران باوفای انقلاب اسلامی، امروز به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد.

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این همایش شهادت‌طلبی ملت ایران را رمز بقای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: بنا به فرموده امام راحل مبنی بر «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد»؛ بنابراین باید دانست که ملت ایران برای عزت، استقلال و اقتدار خود شهدایی تقدیم انقلاب کرده که ضامن آزادی مردم بودند.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران از معجزات الهی و منشأ تحولاتی بزرگ در منطقه و جهان بوده است، خاطرنشان کرد: در دورانی که دین در شرق و غرب به عنوان افیونی برای ملت‌ها معرفی می شد، انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر آموزه های دین مبین اسلام و به رهبری روحانیت آگاه و مبارز نظام مستکبران و سلطه‌گران را در هم پیچید.

داننده ادامه داد: در دورانی که که استکبار تصور نمی کرد دین مبنای اداره جامعه شود، انقلاب اسلامی ایران دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد و این مسیر تاکنون استمرار یافته است و به یقین تداوم، استحکام و استمرار این مسیر متعالی تنها با ولایت‌مداری تحقق خواهد یافت، مسأله‌ای که دشمنان سه دهه برای ایجاد خدشه در مسیرش تلاش کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: هدف اصلی دشمنان از اعمال تحریم ها، مقابله با نفوذ آرمان ها و اهداف انقلاب در دیگر ممالک اسلامی است، به یقین شکست تحریم‌ها دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهد گذاشت؛ بنابراین امروز نیز باید با تکیه بر گفتمان استقامت سختی ها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم.

همچنین فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سخنانی شهید بهشتی را مصداق ولایت‌مدار حقیقی در میدان عمل معرفی کرد و اظهار داشت: شهید بهشتی و سایر یاران انقلاب سهم بسزایی در قطع دستان چپاولگران از ایران اسلامی داشتند؛ از این رو مورد کینه و غضب دشمنان انقلاب واقع شدند و به شهادت رسیدند.

وی شهادت را نهایت آرزوی مردان بزرگی چون شهید آیت الله بهشتی و شهید آیت الله مطهری دانست و گفت: یاران اصرار بر استقلال کشور و دفاع از منافع نظام و مردم داشتند و به غیر از این گناه دیگری نداشتند؛ از این رو با خشم و غضب دشمنان روبرو شدند، امروز آرمان و راه این شهدا تنها با ولایت‌مداری تحقق می یابد.

رضایی جنگ تحمیلی، تجهیز منافقان، ترورها، تحریم ها و کارشکنی‌های سیاسی را از جمله تلاش های دشمنان برای براندازی نظام اسلامی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور در صحنه و پشتیبانی بی نظیر مردم از نظام و ولایت ایران اسلامی را مقابل توطئه ها و فتنه های دشمنان بیمه کرده است./935/پ203/غ

ارسال نظرات