۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۷۳۵۶۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

افزایش 5 باب مدرسه علوم و معارف اسلامی در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان از افزایش 5 باب مدرسه علوم معارف اسلامی در استان خوزستان در سال جاری خبر داد.
حجت الاسلام بلک 
رييس سازمان تبليغات اسلامي خوزستان

حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به وضعیت مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا استان خوزستان اشاره کرد و افزود: این استان در زمینه ساخت، تجهیز و تعداد مدارس صدرا در کشور از برترین ها است.

این مقام مسؤول با اشاره به تأسیس 5 باب مدرسه علوم و معارف اسلامی در استان خوزستان در سال جاری اظهار داشت: مدارس جدید در شهرستان های ماهشهر، باوی، گتوند، هویزه، هندیجان تأسیس می شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان از فعالیت 10 مدرسه صدرا ویژه پسران و دختران در استان خبر داد و گفت: این مدارس در شهرستان های اهواز، شوشتر، آبادان، بهبهان و دیگر شهرستان ها قرار دارند.

جذب بیش از 90 درصد از دانش آموزان مدارس صدرا در خوزستان به حوزه و مراکز آموزش عالی

وی با اشاره به افزایش 80 درصدی متقاضیان تحصیل در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ابراز داشت: خوشبختانه در سال های گذشته بیش از 90 درصد از دانش آموزان در این مدارس جذب حوزه های علمیه و مراکز آموزش عالی شده اند.

حجت الاسلام بلک به ورود دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی به حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: بیش از 10 نفر از دانش آموزان مدارس صدرا در استان پس از ورود به حوزه و تحصیل علوم دینی اکنون ملبس به لباس روحانیت شده و به تبلیغ می پردازند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به پروژه های در دست ساخت، گفت: خوشبختانه خیران مدرسه ساز شهرستان شوشتر زمینی جهت ساخت مدرسه صدرا در این شهرستان در نظر گرفته اند و اکنون مدرسه ای مجهز در شوشتر ساخته شده است.

وی با بیان این که در اهواز مدرسه علوم و معارف اسلامی به صورت مجهز ساخته شده است، خاطر نشان کرد: این مدرسه با آغاز سال تحصیلی به صورت رسمی افتتاح می شود.

حجت الاسلام بلک کیفیت را مهم ترین اولویت مدارس صدرا عنوان کرد و افزود: این مدارس به منظور تربیت فرزندان انقلاب و حضور آن ها در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها از سوی سازمان تبلیغات تأسیس شدند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان بخش نرم افزاری مدارس صدرا را نیازمند حمایت بیشتر دانست و گفت: در برخی از شهرستان ها به سبب کمبود بودجه و با توجه به اهمیت مدارس صدرا اداره تبلیغات آن شهرستان را به مدرسه علوم و معارف اسلامی تبدیل کردیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به کمبود اعتبارات در سال گذشته تأکید کرد: پیشرفت و تقویت پایه های این مدارس نیازمند حمایت بیش از پیش است./9464/ت302/غ

ارسال نظرات