۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۷۳۵۸۸
دبیرکل انجمن تبلیغات اسلامی سوئد:

علما در برابر کشتار شیعیان در جهان ایستادگی کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل انجمن تبلیغات اسلامی سوئد، کشتار شیعیان در مصر را به شدت محکوم کرد و از علمای جهان اسلام خواست در برابر کشتار شیعیان در جهان ایستادگی کنند.
علماي بحرين حجت الاسلام محمد سعيد واعظي دبيرکل انجمن تبليغات اسلامي سوئد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد سعید واعظی، دبیرکل انجمن تبلیغات اسلامی سوئد  در مراسمی که در شهر اروبرو این کشور برگزار شد شهادت شیخ حسن شحاته و جمعی از شیعیان به دلیل حمله سلفی گرایان در مصر را به شدت محکوم کرد و گفت: علما و اندیشمندان منطقه باید با این گونه حمله‎های وحشیانه به شدت برخورد کرده و از تکرار چنین جنایتهایی جلوگیری کنند.

 

وی این جنایتها را به دور از اسلام ناب محمدی (ص) دانست و اظهار داشت: کشتار، هتاکی و تجاوزهای رخ داده در منطقه هیچ سنخیتی با اصول دین مبین اسلام ندارد.

 

دبیرکل انجمن تبلیغات اسلامی سوئد تاکید کرد که این گونه اقدامات شنیع در راستای اهداف مستکبران جهان صورت می‎‎گیرد و هدف اصلی آنان ضربه وارد کردن به ریشه اسلام و مخدوش کردن چهره آن است.

 

وی همچنین از میثاق نامه وحدت اسلامی تصویب شده از سوی شورای اسلامی علمای بحرین استقبال کرد و افزود: علمای منطقه باید یک چارچوب کلی منطقی و عقلی را تدوین کنند که طی آن با هرگونه فتنه طایفه‎ای و مذهبی مقابله شود.

 

حجت الاسلام واعظی تصریح کرد: علمای جاهل به فقه اسلامی نمی توانند ادعای رهبری کشورهای اسلامی را داشته باشند./994/ب904/د

ارسال نظرات