۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۳۶۷۴
در آستانه سفر جان کری به اسرائیل

اسرائیل سر آمریکا را هم کلاه گذاشت

خبرگزاری رسا ـ یک فعال صلح اسرائیلی: اگر بنیامین نتانیاهو واقعا نخست وزیری صلح طلب بود، نباید شهرک سازی را از سر می گرفت، چرا که هرگونه ساخت و سازی امکان برقراری صلح را از بین می برد.
جان کري

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا,به نقل از یورونیوز، جان کری وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد و پس از آن با هدف تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح، به اسرائیل و سرزمین های فلسطینی می رود.

اما پیش از آغاز این ماموریت، بنظر می رسد آقای کری با مانع سختی مواجه شده، چرا که اسرائیل با وجود درخواست های مکرر آمریکا، شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطینی ها را از سر گرفت
دولت اسرائیل مجوز نهایی ساخت 69 واحد مسکونی را در جنوب بیت المقدس صادر کرد.

هاگیت اوفران از فعالان صلح اسرائیلی در این مورد می گوید: اگر بنیامین نتانیاهو واقعا نخست وزیری صلح طلب بود، نباید شهرک سازی را از سر می گرفت، چرا که هرگونه ساخت و سازی امکان برقراری صلح را از بین می برد.

یورو نیوز در ادامه افزود: اسرائیل اعتقاد دارد که تلاش فلسطینی ها برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی در سازمان ملل، مانع ادامه مذاکرات صلح است.از طرفی فلسطینی ها می گویند که پیش از هرگونه مذاکره ای، اسرائیل باید شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را متوقف کند. /1409/9161/خ


ارسال نظرات