۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۷۳۶۸۰
با رونمایی از یک کتاب و یک سایت؛

همایش شهید بهشتی و راز ماندگاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش از سلسله همایش‌های جاودانه‌های تاریخ با عنوان «شهید بهشتی و راز ماندگاری» در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.
شهيد آيت الله بهشتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش از سلسله همایش‌های جاودانه‌های تاریخ با عنوان «شهید بهشتی و راز ماندگاری» صبح امروز پنج شنبه ششم تیرماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام محمد رضا زائری، مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به حادثه هفتم تیر و شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و یارانش در دفتر حزب جمهوری اسلامی، بیان داشت: یکی از سران کشورها در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری به ایشان می‌گوید که این حادثه به تنهایی برای حقانیت نظام جمهوری اسلامی کافی است.

وی با بیان این‌که در هرجای دنیا با ترور چند وزیر و از حد نصاب خارج شدن یک کابینه کل نظام تغییر می‌کند و روند جدیدی حاکم می‌شود، ابراز داشت: اما در جمهوری اسلامی کسی مانند شهید بهشتی که ستون استوار انقلاب بود، نمایندگان مجلس و مسؤولان بخش‌های مختلف از بین می‌روند، روز پیش از آن هم رییس جمهور ترور می‌شود و در هشتم شهریور رییس جمهور جدیدی و نخست وزیر با هم به شهادت می‌رسند و با این همه به تعبیری کشتی انقلاب همچنان راه خود را ادامه می‌دهد.

مدیر عامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که در آمریکا و کشورهای اروپایی شخص پس از گذراندن مقطع دکتری مطالعات تخصصی خود را درباره مثلا یک نویسنده شروع می‌کند و یا شخصی عمر خود را برای شناختن یک خواننده و یا هنرپیشه می‌گذارد اما ما شخصیت‌هایی با این قد و قواره داریم و در اینجا کارهای داستانی و هنری برای معرفی آنها اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام زائری با بیان این‌که حزب جمهوری اسلامی کسانی را دور هم جمع کرده بود که از دل مردم برخواسته بودند و اشخاصی در این حادثه به شهادت رسیدند که سردمداران جریان فکری در ایران هستند، اظهار داشت: یکی از بزرگترین امتیازات انقلاب اسلامی بر سایر انقلاب‌ها همین است که انقلاب نظامی و با زور و قدرت نبود.

همچنین حجت‌الاسلام سید جواد موسوی هوایی، معاون پژوهشی سازمان تبلبغات اسلامی در این مراسم ابراز داشت: اگر نظام‌های غیر دینی دنیا یک همچین شخصیتی را داشند، که البته ندارند اما شخصیت‌هایی که دارند را برایشان آنچنان پر طمطراق کلیپ، بروشور، داستان، فیلم سینمایی و سریال درست می‌کنند که انسان شرمنده می‌شود.

وی اظهار داشت: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی می‌فرمودند اگر تمام انقلاب، شهدا و پانزده خرداد برای این بود که برای شش ماه هم نفس ولی فقیه باشیم و تحت ولایت امام زندگی کنیم، از لحاظ شرعی وظیفه داشتیم این کار را انجام دهیم.

معاون پژوهشی سازمان تبلبغات اسلامی با اشاره به گفته یکی از رجال سیاسی مبنی بر این‌که این انتخابات گذشته دموکراتیک‌ترین انتخابات جهان بوده است، گفت: انتخابات امسال را همان شورای نگهبان، تقریبا بلکه تحقیقا همان ناظرها و همان وزارت کشوری برگزار کرد که در سال 88 وجود داشت و آن انتخابات را برگزار کرد، ای کاش کمی عکس شهید بهشتی را در مقابل خود قرار می‌دادیم.

لازم به ذکر است در این مراسم دو مقاله از سوی خانم زهرا حجت و دکتر امام علی شعبانی درباره شهید آیت‌الله بهشتی ارائه شد و سپس حجت‌الاسلام موسوی هوایی به بیان نکاتی درباره این مقالات پرداخت.

شایان ذکر است در این همایش از کتاب «آه‌ها و ناله‌ها» اثر نظم و نثر شهید مهدی نصیری لاری، نماینده مردم لار در مجلس شورای اسلامی که در حادثه هفتم تیر به شهادت رسیده است، رونمایی شد.

بر اساس این گزارش در این همایش از پایگاه الکترونیکی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی که در موضوع شهدای انقلاب اسلامی با محوریت شهید آیت‌الله بهشتی و اخبار آنها در کشور فعالیت می‌کند، رونمایی شد.

این گزارش می‌افزاید در این همایش کلیپ‌هایی درباره شهید آیت‌الله بهشتی و دیگر شهدای حادثه هفتم تیر پخش شد.

گفتنی است طلال عتریسی، رییس مرکز مطالعات منطقه‌ای لبنان در این همایش حضور داشت./956/پ202/ص 

ارسال نظرات