۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۷۳۶۸۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

حادثه هفتم تیر نماد مظلومیت شهید بهشتی و یارانش بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، حادثه هفتم تیر را نماد مظلومیت آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یارانش دانست و که قربانی دموکراسی آمریکای شدند، گفت: این حادثه حادثه گوشه ای از عناد استکبار جهانی نسبت به کشور مان است اگر چه پیروز واقعی در این توطئه ایران بود.
شهيد آيت الله بهشتي

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین به مناسبت حادثه هفتم تیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حادثه هفتم تیر را نماد مظلومیت آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یارانش دانست و که قربانی دموکراسی آمریکای شدند، گفت: این حادثه حادثه گوشه ای از عناد استکبار جهانی نسبت به کشور مان است اگر چه پیروز واقعی در این توطئه ایران بود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که حادثه هفتم تیر و جنایت منافقان در این روز هیچگاه به دست فراموشی سپرده نخواهد شد، افزود: این حادثه در نوع خود و تاریخ معاصر بشر بی نظیر و ضایعه غیر قابل جبران برای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه سخنان خود گفت: آنچه که جوهره شخصیتی و فکری شهید بهشتی را اعتلا بخشید، مسؤولیت‌پذیری، تکیه مداوم بر مشاوره و سنجش برهانی بحث‌ها و نظریه‌‌ها بود.

 

وی اظهار داشت: روح آزاداندیشی، هویت ثانویه این شهید بزرگوار شده بود، اما هنگامی آزاد‌اندیشی شهید مظلوم نمایان‌تر و اثربخش‌تر می‌شود که این خصوصیت کم‌نظیر، بنیان و بستر رفتارها و نگرش های تشکیلاتی آن شهید قرار می‌گیرد.

 

این مسؤول، شهید بهشتی را اندیشمندی بزرگ، عالمی مجاهد و انسانی متواضع خواند و اظهار داشت: شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش پایه‌های انقلاب اسلامی را محکم ‌و مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی استوارتر کرده است.

 

حجت‌الاسلام نعمت الهی با بیان این که گروهک نفاق در سال های پیروزی انقلاب تلاش کرد تا با ترور و به شهادت رساندن یاران امام راحل مانع از تحقق اهداف انقلاب شوند، گفت: علیرغم شهادت بهترین یاران بنیانگذار کبیر انقلاب، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی هر روز با سرعت بیشتری به اهداف بلند مدت خود دست یافت.

 

وی با بیان این که دشمنان بدانند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و یاران ایشان زنده‌اند تا اسلام ناب محمدی(ص) و امت بزرگ اسلامی ایران زنده است، تصریح کرد: شهید بهشتی و همفکران و همرزمان وی تا آخر زنده‌اند و رهبری عظیم الشان انقلاب، مقام معظم رهبری توفنده‌تر از هر زمانی راه امام و شهیدان را به پیش می‌برند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی، شهید بهشتی را یار حقیقی و سرباز واقعی ولایت دانست و خاطرنشان کرد: این روحانی والامقام تا لحظه شهادت تابع محض رهنمودهای رهبری بود و در دوران زندگی پربار خویش دغدغه اصلی وی ترویج اسلام ناب محمدی و نهادینه کردن جایگاه ولایت در جامعه بود.

 

وی با بیان این که شهید بهشتی تلاش فراوانی جهت استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی ایران انجام داد و راه‌اندازی دستگاه قضایی با محوریت احکام اسلامی از بزرگترین دستاوردهای دوران خدمت ایشان است، خاطرنشان کرد: در این راستا باید افکار، اندیشه ‌ها، خدمات و ابعاد شخصیتی شهید بهشتی به جامعه به ویژه نسل جوان کشور شناسانده شود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: استعمار به خاطر تولید فکر و اثرگذاری عمیق شهید بهشتی بر افراد ایشان را به شهادت رساند، چرا استعمار با افراد معمولی سروکار ندارد، هر کسی که اثر فکری طولانی مدت در جامعه خود به جا بگذارد، برای استعمار خطر دارد، و گرنه کسی که می آید و شعاری می دهد و به آن عمل نمی کند و به خصوص تولید فکر نمی کند. از نظر استعمار خطر محسوب نمی شود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه به آرمان‌ها و اهداف شهید دکتر بهشتی و یارانش و اقدامات ایشان در دوران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان و تبیین آرمان‌ها و اندیشه‌های وی از وظایف اصلی ما است./950/ت302/ش

ارسال نظرات