۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۷۳۶۸۹
حجت‌الاسلام زائری مطرح کرد:

ضرورت معرفی شخصیت شهید بهشتی با ابزار داستان و هنر

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری فرمودند شهید بهشتی به‌جهت فردی شخصیت بی‌نظیری بود، گفت: زندگی، مسافرت‌ها، جذابیت‌ها و بُعد علمی شهید آیت‌الله بهشتی جای کار داستانی و هنری بسیاری دارد.
حجت‌الاسلام محمد رضا زائري، مدير عامل مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مدیر عامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی صبح امروز پنج شنبه ششم تیرماه در نخستین همایش از سلسله همایش‌های جاودانه‌های تاریخ با عنوان «شهید بهشتی و راز ماندگاری» که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به حادثه هفتم تیر و شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و یارانش در دفتر حزب جمهوری اسلامی، بیان داشت: یکی از سران کشورها در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری به ایشان می‌گوید که این حادثه به تنهایی برای حقانیت نظام جمهوری اسلامی کافی است.

وی با بیان این‌که در هرجای دنیا با ترور چند وزیر و از حد نصاب خارج شدن یک کابینه کل نظام تغییر می‌کند و روند جدیدی حاکم می‌شود، ابراز داشت: اما در جمهوری اسلامی کسی مانند شهید بهشتی که ستون استوار انقلاب بود، نمایندگان مجلس و مسؤولان بخش‌های مختلف از بین می‌روند، روز پیش از آن هم رییس جمهور ترور می‌شود و در هشتم شهریور رییس جمهور جدیدی و نخست وزیر با هم به شهادت می‌رسند و با این همه به تعبیری کشتی انقلاب همچنان راه خود را ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام زائری با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری فرمودند شهید بهشتی به‌جهت فردی شخصیت بی‌نظیری بود، گفت: زندگی، مسافرت‌ها، جذابیت‌ها و بُعد علمی شهید آیت‌الله بهشتی جای کار داستانی و هنری بسیاری دارد.

مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که در آمریکا و کشورهای اروپایی شخص پس از گذراندن مقطع دکتری مطالعات تخصصی خود را درباره مثلا یک نویسنده شروع می‌کند و یا شخصی عمر خود را برای شناختن یک خواننده و یا هنرپیشه می‌گذارد گفت: اما ما شخصیت‌هایی با این قد و قواره داریم و در اینجا کارهای داستانی و هنری برای معرفی آنها اهمیت دارد.

وی با بیان این‌که حزب جمهوری اسلامی کسانی را دور هم جمع کرده بود که از دل مردم برخواسته بودند و اشخاصی در این حادثه به شهادت رسیدند که سردمداران جریان فکری در ایران هستند، اظهار داشت: یکی از بزرگترین امتیازات انقلاب اسلامی بر سایر انقلاب‌ها همین است که انقلاب نظامی و با زور و قدرت نبود.

حجت‌الاسلام زائری گفت: برای این‌که اثر شهید بهشتی را خنثی کنند، او را به دبیرستان دخترانه فرستادند اما ساواک گفت بهشتی کاری کرده که دختران مردم پخش کننده اعلامیه بشوند، سپس او را به دبیرستان مسیحی‌ها فرستادند اما دختران شیفته‌اش می‌شوند.

وی در ادامه این مطلب افزود: هجده سال پیش در قطر پسر علیه پدر کودتا می‌کند و امروز آمریکا او را مجبور می‌کند که قدرت را به پسر خود واگذار کند.

حجت‌الاسلام زائری بیان داشت: امثال شهید بهشتی سردمداران فکری و فرهنگی در ایران بودند و نشان دادند که کسانی اداره جامعه را به دست گرفته‌اند که با علم و منطق جلو می‌روند./956/پ202/ص

ارسال نظرات