۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۷۳۷۰۰
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

انتظار تبیین کننده هویت شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی گفت: مبنای فرهنگ انتظار در میان شیعیان، اصلاح امور و جامعه برای فراهم کردن زمینه و مقدمات ظهور موعود است.
حجت‌الاسلام محمدرضا باقري بنابي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام محمد‌رضا باقری‌بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، امروز در اختتامیه جشنواره آوای انتظار بناب، اظهار داشت: هویت واقعی شیعه با فرهنگ مهدویت و انتظار است، در حقیقت فرهنگ انتظار فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی است.

 

وی با بیان این‌که تلاش دشمنان در راستای کمرنگ کردن فرهنگ انتظار در جوامع دینی و شیعی متمرکز شده است، گفت: دشمنان از مقوله‌ انتظار و ترویج این فرهنگ در جامعه هراس دارند؛ چرا که آموزه ها‌ی این فرهنگ اذهان شیعیان را برای استکبارستیزی و دستیابی به جهانی عدالت محور رهنمون می‌شود.

 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس انتظار را مبین هویت شیعیان دانست و خاطرنشان کرد: پیروان تمامی ادیان الهی در مسأله ظهور منجی آخرالزمان اتفاق نظر دارند، اما اختلاف نظر‌ها در کیفیت و چگونگی ظهور مصلح جهانی است که دشمن در این زمینه با فرقه‌سازی و ترویج تفکرات الحادی به دنبال کج‌اندیشی از مسأله ظهور و انتظار است.

 

حجت الاسلام باقری‌بنابی با تشریح وجه تمایز و تفاوت تفکر شیعی با پیروان سایر فرقه‌های اسلامی در موضوع انتظار گفت: مبنای فرهنگ انتظار در میان شیعیان، اصلاح امور و جامعه برای فراهم کردن زمینه و مقدمات ظهور موعود است، بی تفاوتی نسبت به امور و انتظار برای ظهور مذموم است.


همچنین حبیب صدقی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب با اشاره به روند برگزاری جشنواره اظهار داشت: پس از انتشار فراخوان،‌ بیست گروه شامل 10 گروه عاشیقلار و 10 گروه موسیقی سنتی ایرانی از شهرهای بناب، مراغه، میاندوآب و ملکان در این جشنواره شرکت کرده و طی سه روز به اجرای برنامه پرداختند.


وی با بیان این‌که این دوره از جشنواره برای نخستین بار به صورت گروهی برگزار شد و هنرمندان موسیقی در این جشنواره با زبان هنر به تبیین ابعاد مختلف انتظار پرداختند، گفت: تقویت موسیقی محلّی و سنّتی ایرانی در مقابل هجوم موسیقی غربی و  ایجاد فرصت برای رقابت هنرجویان و جوانان شهرستان در بخش موسیقی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره بود.


بنابر این گزارش، بر اساس رای هیات داوران گروه های موسیقی ایرانی زخمه به سرپرستی حسین خاک‌زاد و ترنم به سرپرستی خان‌وند به طور مشترک عنوان نخست جشنواره را به خود اختصاص دادند و گروه موسیقی ایرانی ماهور به سرپرستی بهنام نیکجو مقام دوم و گروه موسیقی ایرانی سایه به سرپرستی رامین بروشک مقام سوم جشنواره را کسب کردند.


همچنین جایزه ویژه هیات داوران به گروه کلاسیک سایه به سرپرستی وحید اصغری تعلق گرفت و هیات داوران از گروه هنگام نیز در این جشنواره تقدیر کرد، ضمن این‌که همایش عاشیقلار فقط برای بازبینی داوری شده و مرحله نهایی بصورت غیر رقابتی برگزار شد./935/پ202/س

ارسال نظرات