۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۷۳۷۱۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حماسه سیاسی مولود گسترش فرهنگ نماز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که در نظام اسلامی بین نماز و انقلاب، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، گفت: اگر امروز نظام هم به خوبی نقش خود را ایفا می کند و در مقابل چالش ها و انحرافات می ایستد، به برکت نماز است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، امام جمعه شهرکرد ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با کارشناسان ستادهای اقامه نماز کشور، محقق شدن نماز در جامعه را حلال مشکلات عنوان کرد و گفت: یکی از معضلات امروزی جامعه ما این است که به فرهنگ نماز آن طور که باید توجه نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به نقش کلیدی ستاد اقامه نماز در ترویج فرهنگ اشاعه نماز، تصریح کرد: به یقین، کارشناسان این ستاد نقش کلیدی تری دارند، از آن جهت که باید رابطه بین جامعه و نماز را قوت ببخشند و برای ترویج این فرهنگ، برنامه ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به رابطه خود انسان با نماز قبل از هر چیز دیگر اشاره کرد و ادامه داد: بیایید به عنوان مسؤولان ستاد اقامه نماز از خود بپرسیم که رابطه خودمان با نماز به چه صورتی است و آیا می توانیم منتقل کننده نماز به دیگران باشیم.

امام جمعه شهرکرد به زندگی بزرگان دینی و ارتباط عمیق آنان با نماز اشاره کرد و گفت: اگر مرحوم بهجت، بهجت دل ها می شود به خاطر نمازش است و این که برای نماز ارزش قائل می شد.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری برنامه ریزی و وقت گذاری برای نماز را ضروری و مورد نیاز جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: اگر برای نماز در زندگیمان جایگاه مشخص نکنیم و آن را جزء برنامه های ضروری زندگی ندانیم؛ کارشناس و متخصص نماز هم شویم فایده ای ندارد و نمی توانیم مقیم نماز در جامعه باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به ویژگی های شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ویژگی های شهید بهشتی نماز اول وقت و با حضور قلب بود که بین او و خدایش ارتباط برقرار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: به یقین اگر کسی در جامعه به درجه ای رسید و توانست نقش مؤثری در امور داشته باشد، به مدد نماز و ارتباط تنگاتنگش با خداوند است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که در نظام اسلامی بین نماز و انقلاب، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، اذعان داشت: اگر امروز نظام هم به خوبی نقش خود را ایفا می کند و در مقابل چالش ها و انحرافات می ایستد، به برکت نماز است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به حماسه سیاسی مردم در 24خرداد اشاره کرد و افزود: شکل گیری حماسه سیاسی مردم در 24خرداد، مرهون ارتباط تنگاتنگ و عمیق رهبر معظم انقلاب با خداوند به وسیله نماز بود که باعث شد مردم به سوی ایشان جذب شوند و به ندای خدایش لبیک بگویند.

وی حماسه سیاسی را مولود گسترش فرهنگ نماز دانست و تصریح کرد: بدانید و آگاه باشید که نابودی دشمنان نظام و اسلام در رونق بخشیدن به بحث نماز است./9457/پ202/س

ارسال نظرات