۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۷۳۷۱۵
معاون اول قوه قضائیه:

شهید بهشتی ساختارساز دکترین ولایت فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رئیسی با بیان این‌که شخصیت شهید بهشتی به عنوان جریان ساختارساز دکترین ولایت فقیه از اهمیت بالای برای نظام برخوردار بود، گفت: شهید بهشتی عالمی عادل و تکلیف مدار بود.
شهيد آيت الله بهشتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه امروز در مجلس بزرگداشت شهدای هفتم تیر که در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: خلقت جهان بر اساس عدالت پایه ریزی شد، بعثت پیامبران و نزول کتب آسمانی نیز بر همین مبنا و هدف صورت گرفته است.


وی با بیان این‌که امامت و معاد نیز از جلوه های عقلانیت پروردگار بوده و انتظار فرج امام عصر(عج) نیز در چارچوب گسترش عدالت در جامعه و رخت بربستن ظلم از جهان صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: بر اساس سنت الهی تنها کسانی می توانند عدالت را در جامعه اجرا کنند که خود عادل بوده و از روحیه ای عدالت خواه برخوردار باشند.


حجت الاسلام رییسی با بیان این‌که عقل مبنای عدالت در جامعه بوده و تنها در چنین شرایطی عدالت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و قضایی در جامعه محقق می شود، گفت: در اسلام پس از توحید، مفهوم عدالت فراگیرترین مفهوم را به خود اختصاص داده است، عملکرد رؤسای قوای سه گانه کشور باید در سمت و سوی اجرای عدالت باشد.


معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که قانون تنها ملاک اجرای عدالت در جامعه است، تصریح کرد: محور اصلی جامعه عدالت محور قانون است، در چنینی جامعه ای به هر میزان به قانون عمل شود به عدالت نزدیک تر می شود، از سوی دیگر اگر جوامع به خدا، اخلاق و معنویت توجه داشته باشند، آن جامعه قانون گرا و عدالت خواه خواهد بود.


وی ارتقای اخلاق، معنویت و توجه به خدا در جامعه را مساوی کاهش جرم، جنایت و فساد در جامعه دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال قبح‌زدایی از منکرات و اهانت به مقدسات در جوامع اسلامی هستند، بایستی خداگرایی و اخلاق در جوامع تقویت شود، از این روست که هر چه در زمینه دین‌داری مردم تلاش و هزینه شود، عین سرمایه گذاری است.


حجت الاسلام رییسی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد شخصیتی شهید آیت الله بهشتی پرداخت و با بیان این‌که ساختار تشکیلات قضایی مرهون اندیشه‌های ارزشمند آن شهید بزرگوار است، اظهار داشت: نقش شهید بهشتی در اجرای عدالت در جامعه اسلامی غیرقابل انکار است،  این شهید با تمام وجود برای اجرای شریعت محمدی تلاش کرد.


وی شهید بهشتی را عالمی عادل و تکلیف مدار معرفی کرد و گفت: آن شهید مجاهد توانست پس از خودسازی، جامعه را نیز به سمت و سوی اجرای عدالت و شریعت اسلام هدایت کند، مبارزه با فساد و تباهی از آرمان های آیت الله بهشتی بود، شهید بهشتی به عنوان جریان ساختارساز دکترین ولایت فقیه از اهمیت بسیاری برای نظام برخوردار بود./935/پ202/س

 

ارسال نظرات