۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۷۳۷۳۵
یک پژوهشگر مهدویت:

اگر جامعه مهدی باور شود مهدی یاور هم خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس فرهنگی گفت: اگر امام زمان(عج) را ناظر بر خودمان بدانیم و کاری کنیم که ما لیاقت دیدار حضرت را داشته باشیم در یاری ایشان نیز موفق خواهیم بود یعنی اگر جامعه بتواند مهدی باور بشود مهدی یاور هم خواهد شد.
اگر جامعه مهدی باور شود مهدی یاور هم خواهد شد

حجت الاسلام علی رضایی، پژوهشگر انشگاه دفاع ملی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره جامعه منتظر گفت: اگر بخواهیم جامعه منتظر در دالان ظهور قرار بگیرد، باید به دنبال افرادی برویم که جامعه را بتوانند به خوبی تریبت کنند.

وی با بیان این‌که افرادی که بتوانند جامعه را تربیت کنند وظایف متعددی دارند اظهار داشت: نخستین وظیفه حوزه علمیه تبیین مسائلی مانند «اگر امام زمان ظهور کند چه رخ خواهد داد» است و دیگر وظایف حوزه علمیه مقابله با تحریف‌هایی است که صورت می‌پذیرد و با عرفان‌های نوظهور و نوپدید که چالش‌های اعتقادی ما هستند به‌صورتی مقابله کند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این‌که باید مهدویت را در جامعه آن‌طور که هست مطرح کرد و ترویج داد، ادامه داد: پاسخ به شبهات در رابطه با مهدویت و پدیده‌های نوظهور بسیار مهم است.

وی افزود: سومین وظیفه حوزه‌های علمیه این است که از طلاب شایسته و بایسته خود مربیانی هم‌تراز جامعه منتظر تربیت کنند و برای ظهور حضرت زمینه سازی داشته باشند.

حجت الاسلام رضایی آماده کردن مقدمات برای ظهور را از کارهای مهم امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: برای این‌که به جامعه منتظر نزدیک شویم باید اوصاف امام زمان(عج) را تبین کنیم و به مردم ویژگیهای یاران امام زمان(عج) را یادآوری کنیم یعنی اوصاف جامعه منتظر را برای مردم بیان کنیم و این از بزرگترین وظایف حوزه‌های علمیه است.   

این پژوهشگر مهدویت با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند عالم محضر خداست تصریح کرد: اگر امام زمان(عج) را ناظر بر خودمان بدانیم و کاری کنیم که ما لیاقت دیدار حضرت را داشته باشیم در یاری ایشان نیز موفق خواهیم بود یعنی اگر جامعه بتواند مهدی باور بشود مهدی یاور هم خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی با بیان این‌که ما نتوانستیم گفتمان مهدویت را به خوبی در جامعه ترویج بدهیم تاکید کرد: باید نهادهای تربیتی بتوانند نسل مطهر تربیت کنند یعنی نسلی که بتواند در رکاب حضرت قرار بگیرد و وزارت ارشاد باید هنر هفتمی را در جامعه ایجاد کند که نمایانگر جامعه منتظر باشد.

وی در پایان با سوالی مبنی بر این‌که آیا سازمان اوقاف به این مباحث توجه دارد؟ ادامه داد: سازمان‌ها و نهادهای تربیتی و فرهنگی باید هماهنگ شوند تا بتوانند مهدی باوری را در جامعه حاکم بکنند. /955/ت302/ص

ارسال نظرات