۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۷۳۷۳۸
مشاور ارشد شیخ الازهر؛

نبش قبر اصحاب پیامبر حرام است/ کافر خواندن شیعه جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ شیخ حسن الشافعی: ما مخالف همکاری سیاسی بین کشورهای سنی مذهب و ایران نیز نیستیم. این را هم قبول نداریم که به ایران حمله نظامی شود. فکر می کنیم چنین حمله به معنای تجاوز به ایران است.
حسن الشافعي مشاور ارشد شيخ الازهر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در ادامه گفتگوی خود با مشاور ارشد شیخ الازهر و عضو مجلس دانشمندان بزرگ الازهر از آقای حسن الشافعی پرسید: نظر الازهر در مورد تخریب مزارهای شریف در لیبی، مالی و اکنون در سوریه توسط گروه هایی که تندرو خطاب می شوند چیست؟

حسن الشافعی: الازهر بیانیه ای در این ارتباط منتشر کرده و نظر خود را نیز بیان نموده است. الازهرT نبش قبرها را محکوم می کند و قبلا نیز گفته است که این کار از نگاه شرع حرام است.

این گروه ها تنها قبرها را نبش نمی کنند بلکه در برخی موارد، آن را منفجر نیز می کنند. به قبرهای اصحاب پیامبر بی حرمتی می کنند. در مالی و برخی شهرهای لیبی نیز به کتابخانه ها و دست نوشته های گران بها که حاوی گنجینه های تمدن اسلامی می باشند بی حرمتی کرده اند. حتی یونسکو در ارتباط با مالی دست به کار شده است. این ها همه از نگاه شرع حرام است.

بی بی سی: نظر الازهر درباره دولت شیعی ایران چگونه است؟

حسن الشافعی: با وجود اینکه شیعه ها از نظر ما در برخی مسائل اشتباه فکر می کنند اما ما آنها را کافر نمی دانیم. ضمنا ما مخالف همکاری سیاسی بین کشورهای سنی مذهب و ایران نیز نیستیم. این را هم قبول نداریم که به ایران حمله نظامی شود. فکر می کنیم چنین حمله به معنای تجاوز به ایران است. اختلاف ها باید از راه های مسالمت آمیز سیاسی اما تابع به قانون بین المللی حل شود. این موضع روش الازهر است./1421/9161/خ

 

ارسال نظرات