۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۷۳۸۰۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

علمای اسلام علیه افکار منحرف گروه‌های تکفیری اجماع کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین جباری با بیان این که علمای جهان اسلام باید علیه انحراف حرکت تکفیری اجماع کنند، تصریح کرد: اقدامات ضد شیعی این فرقه ضاله تنها خوشحالی دشمنان اسلام را در پی دارد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با محکوم کردن جنایت گروهای تکفیری در مصر با بیان این که کارنامه ننگین وهابیت برای همه مسلمانان کاملاً آشکار است، گفت: متأسفانه اقدامات ضد شیعی وهابی‌ها در‌ سال‌های اخیر افزایش یافته است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گروه های تکفیری به نام اسلام و سنت رسول الله مرتکب جنایت های ضد انسانی می شوند، گفت: امت اسلامی در همه جهان باید در برابر چنین فجایعی قیام کنند و پاسخ شایسته ای به این اسلام ستیزان بدهند.

 

وی با بیان این که جنایت مصر نتیجه اقدامات تحریک‌آمیز گروه‌های افراطی است که با حمایت طرف‌های خارجی صورت می‌گیرد، گفت: جهان اسلام در شرایط کنونی شاهد انحراف خطرناک فکری با عنوان حرکت تکفیری است که بر خلاف اصول اسلامی و آموزه‌های قرآنی، اقدام به کشتار مسلمانان می‌کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علمای جهان اسلام باید علیه انحراف حرکت تکفیری اجماع کنند، تصریح کرد: امروز همه تلاش علمای اسلام باید تلاش در جهت خشکانیدن ریشه توطئه تکفیری باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری با بیان این گونه اقدامات افراط گرایانه و خشونت طلبانه مغایر با مشی اعتدالی دین مبین اسلام است، تصریح کرد: این گونه جنایت های وحشیانه هیچ سازگاری با دین مبین اسلام، کتاب و سنت رسول گرامی اسلام ندارد.

 

وی با بیان این که وظیفه امروز علمای الازهر مصر در مبارزه با این گونه حرکت های افراطی و اشاعه افکار تکفیری بسیار مهم و حائز اهمیت است، تصریح کرد: علمای الازهر باید با محکوم کردن این گونه جنایت ها از نفوذ القائات شیعه هراسی در جامعه اسلامی جلوگیری کنند.  

 

وی، عملکرد ضد شیعی وهابیت علیه شیعیان را ناشی از گسترش روز افزون مذهب شیعه در دنیا عنوان کرد و افزود: امروز وهابیت از گسترش تشیع در جهان هراسان است و به همین دلیل اقدامات ضد شیعی خود را افزایش داده اند.

 

امام جمعه بهشهر خاطرنشان کرد: تشیع همواره در جهان سربلند و عزتمند است و هیچ‌گاه، برخورد‌های ناشایست وهابیت در ادامه حرکت شیعه و اطلاع رسانی آن در جهان تأثیر نخواهد داشت.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حرکت‌های وهابیت امروز بزرگ‌ترین مشکل در دنیای اسلام است، تصریح کرد: وهابیت اعتقادی به وحدت اسلامی ندارند و این مسأله در اقدامات ضد شیعی آنها کاملاً مشهود است.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری با اشاره به این که بسیاری از فتوای‌های وهابی‌ها ناشی از تأثیرات دشمنان در میان آنان در راستای متوقف ‌کردن حرکت‌های اسلامی است، ادامه داد: امروز وهابیت از سوی کشورهای غربی حمایت می‌شود.

 

وی با بیان این که وهابیت در آغوش انگلیس و آمریکا پرورش یافته، و حمایت می‌شود، ادامه داد: امروز نیز مهم‌ترین پناهگاه این فرقه ضاله این دو کشور غربی هستند که از این فرقه حمایت می‌کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تفکرات افراطی وهابی‌های تکفیری برای جهان اسلام بسیار خطرناک است، بیان داشت: اقدامات ضد شیعی این فرقه ضاله تنها خوشحالی دشمنان اسلام را در پی دارد.

  

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه مجامع بین المللی در برابر بسیاری از اعمال ناپسندی که از سوی این گروه های منحرف روی می‌دهد عکس‌العمل نشان نمی‌دهند، خاطر‌نشان کرد: اگر حقوق بشر غربی‌ها زیر سؤال برود برای آنان مشکل ایجاد می‌شود اما اگر همین مسأله برای مردم مظلوم و بی‌دفاع اتفاق بیفتد، آسوده می نشینند و عکس العملی ندارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری، ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی را یکی از اهداف و برنامه‌های مهم فرقه ضاله وهابیت دانست و با تأکید براین که مسلمانان باید مراقب ترفندهای این فرقه باشند، ادامه داد: امروز وحدت و همدلی که میان امت اسلامی به وجود آمده بهترین سلاح برای خنثی‌کردن توطئه‌های شوم این فرقه ضاله است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسأله بیداری اسلامی در خاورمیانه و تلاش دشمنان اسلامی برای خدشه‌دار کردن این انقلاب‌ها‌ گفت: گروه‌های وهابی که مورد حمایت مستقیم آمریکا و صهیونیست‌ها هستند تلاش می‌کنندبا ایجاد اختلاف میان مسلمانان‌ بیداری اسلامی در منطقه را تضعیف کنند

 

وی در ادامه با اشاره به سکوت معنادار سران کشورهای عربی همچون گذشته در این زمینه اظهار داشت: متأسفانه برخی از کشورهای عربی با سکوت و اعلام مواضع غیراصولی خود ایجاد تفرقه میان امت اسلامی را افزایش خواهند داد و این مسأله به هیچ عنوان مورد قبول اسلام نخواهد بود./950/ت302/س

ارسال نظرات