۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۷۳۸۴۹
آیت الله ناصری:

جنایات وهابیت با هم فکری بزرگان اسلام ریشه‌کن شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که ادامه روند کشتار شیعیان سبب تفرقه و تشتت میان مسلمانان می‌شود، گفت: بزرگان و دولت مردان کشورهای اسلامی باید گرد هم بیایند و با هم فکری خود از تکرار این جنایات جلوگیری کنند.
آيت‌الله محمد رضا ناصري

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، قتل شیخ حسن شحاته از علمای مصر همراه چند تن از دیگر شیعیان این کشور را به شیعیان جهان تسلیت گفت و اظهار داشت: همه مسلمانان و بزرگان باید این فاجعه را محکوم کنند و یک حرکت جدی و برنامه ریزی شده علیه آن داشته باشند.

وی افزود: کسانی که طالب وحدت مسلمانان هستند و منویات استعمار و استکبار را می فهمند باید دور هم بنشینند و هم فکری کنند؛ جلسات، همایش ها و مناظرات بین المللی راه بیاندازند و با تحکیم ارتباط این تندروهای نادان و جاهل را سر جای خود بنشانند؛ برای از بین بردن این تندروی ها و جنایت ها، همه مسلمان ها و به ویژه دولت مردان باید مذاکراتی در این باره داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در یزد نسبت به ادامه این کشتارها هشدار داد و گفت: اگر جلوی اینها را نگیرند عالم اسلام و مسلمانان را دچار تفرقه، جدایی و تشتت می کنند و هر روز شاهد کشتار در گوشه و کنار دنیا خواهیم بود؛ این بیماری مضمنی است که پیکره اسلام را از بین می برد و دنیا را بر ما مسط می کند.

امام جمعه یزد با بیان این که حرکت های جنایت کارانه وهابیت در حال رواج است، گفت: در عراق، سوریه، پاکستان شاهد این کشتارها بودیم؛ در مصر نیز می خواهند این حرکت ها را ادامه دهند، در برخی کشوری دیگر نیز می خواستند این کار را شروع کنند که حکام آنها جلویشان را گرفتند.

آیت الله ناصری این جنایت ها را بسیار زشت، ناپسند و حرام خواند و ابراز داشت: جنایتی که وهابیت علیه مسلمانان به راه انداخته‌اند، نه تنها هیچ ارتباطی به اسلام ندارد؛ بلکه سبب می شود برخی مسیحیان و یهودیان به مسلمانان و پیامبر اکرم(ص) توهین کنند.

وی با تأکید بر این که شیعه کشی به تحریک صهیونیست ها و مسیحیت جاهلی انجام می شود، گفت: صهیونیست ها، آمریکایی ها و انگلیسی ها بر این مسائل دامن می زنند؛ آنها زمانی که دیدند از روش‌های مختلف و با درگیری نظامی نمی توانند به نتیجه برسند دست به دست هم دادند تا عالم اسلام را چند پاره کنند و مسلمانان را مشغول به خود کنند تا از این نزاع سود ببرند.

نماینده ولی فقیه در یزد با اشاره به پیشرفت های همه جانبه ایران که نماد مکتب اهل بیت و شیعه است، اظهار کرد: استکبار جهانی و دشمنان اسلام با مشاهده اینها موقعیت خود را در خطر دیدند زیرا می ترسند با بیداری ای که در جوامع اسلامی صورت گرفته مسلمان ها راه ایران را در پیش گیرند بنابراین می خواهند عداوت و کینه را در دل مسلمان ها زنده کنند.

امام جمعه یزد به نقش انگلیس در این درگیری ها اشاره کرد و گفت: سبک آنها همیشه این بوده که اختلاف بیاندازند و حکومت کنند؛ آنها همواره پشت پرده و زیرکانه در جامعه اسلامی اختلاف می اندازند و در کنارش بهره می گیرند.

آیت الله یزدی کانون این افراطی گری ها را جامعة اسلامیة عربستان سعودی دانست و ابراز داشت: یک عده وهابی تندرو که نمی توان اسم آنها را عالم گذاشت و برخی حکام عرب که اصالت جاهلی آنها را فرا گرفته است، مردم را تحریک مذهبی می کنند تا دست به این جنایت ها بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: اینها معنای وحدتی که امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از آن دم می زنند را درک نمی کنند و خیال می کنند با این کارها می توانند به بهشت بروند؛ برخی از آنها به پیروان خود نامه می نویسند که اگر این تعداد شیعه بکشید به بهشت می روید.

امام جمعه یزد با اشاره به این که عربستان سعودی با سبک وهابی گری و بر پایه مکتب ابن تیمیه و عبدالوهاب طلبه هایی با عقاید واهی و خرافی تربیت می کنند، گفت: اینها را تندرو و بی منطق بار می آوردند و مسائلی را به دروغ و مبالغه آمیخته و به آنها القا می کنند؛ حساسیت های بی جا و تعصبات جاهلی که امروز در برخی کشورها شاهد هستیم نتیجه کار همین طلاب وهابی است.

آیت الله یزدی گفت: این جنایت کاران در مکتب تشیع دقت نکرده و آن را نفهمیده اند بنابراین به اسم دین و با اعتقاداتی ناصحیح و به دلیل برداشت های اشتباهی که از اسلام دارند شیعیان را به ارتداد و کفر متهم می کنند.  

وی گفت: همه انسان ها این جنایاتی که امروزه بلای جان مسلمانان شده را تقبیح می کنند؛ این کارها نمی گذارد چهره نورانی مکتب اسلام، قرآن و پیامبر(ص) بر جهانیان آشکار شود و سبب می شود ادیان دیگر به اسلام بدبین شوند و برخی را علیه ما می شوراند./928/ت302/ی

ارسال نظرات