۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۷۳۹۰۰

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تقدیر استاندار از مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، اجرای طرح اوقات فراغت در مجتمع فرهنگی نور قم و برگزاری 77 مراسم جشن در بخش کهک قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این اداره را به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی تشریح کرد.
وی افزود:  سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ پربار اسلام در جهت نهادینه کردن فرهنگ و معارف اسلامی و انس با قرآن، با بهره‌گیری از ابزارهای جدید و فن آوری روز تأسیس شده و خوشبختانه در این زمینه‌ها موفق عمل کرده است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه همچنین با اشاره به دستاوردهای معنوی سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی و قرآنی، احیای مراسم اعتکاف، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی، استقرار روحانی در روستاها، حضور در جلسات شورای اداری بخش، تعامل و همکاری با ادارات و نهادهای دولتی، برگزاری محافل قرآنی را از جمله برنامه‌های موفق این اداره در سال‌های اخیر عنوان کرد.
تدوین سی دی برنامه‌های مهد شکوفه قرآنی نور قم
سرپرست مجتمع فرهنگی نور قم گفت: سی دی برنامه‌های پیش دبستانی و مهد شکوفه‌های قرآنی نور طراحی و تدوین شد.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی با بیان این‌که این سی دی در اختیار خانوداه‌های شکوفه‌های قرآنی قرار گرفته است، اظهار داشت: ‌این سی دی گزارشی از برنامه پیش‌دبستانی و مهد در سال 92ـ91 تهیه شده است.
به گفته حجت‌الاسلام غلامی، پیش دبستانی و مهد شکوفه‌های قرآنی نور سال‌هاست که خدمات قرآنی، فرهنگی و آموزشی متنوعی به خانواده‌های منطقه نیروگاه ارائه داده است.
تقدیر استاندار از مدیرکل تبلیغات اسلامی قم
همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی کرم رضا پیریایی استاندار قم از زحمات حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اهدای لوح قدردانی کرد.
در این لوح آمده است: هدایت معنوی جامعه و بیان حقایق دین رسالت بزرگی است که مبلغان توانمند و آگاه این مشعل‌داران شریعت خدا مفتخر به انجام آن هستند، رسالتی بس خطیر که تلاش‌های مستمر و سازمان‌یافته جبهه استکبار جهانی و دست‌های آشکار و پنهان شیاطین برای کم فروغ ساختن شعله‌های فروزان نور اسلام و قرآن و ویران ساختن بنیان‌های اعتقادی و اخلاقی جوامع اسلامی امروزه اهمیت آن را دوچندان کرده است.
در ادامه آمده است: ضمن تبریک فرارسیدن اول تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و ارج نهادن به زحمات تمامی تلاش گران دلسوز عرصه تبلیغ دین، بدین وسیله از سال‌ها تلاش خالصانه جناب‌عالی در این عرصه معنوی صمیمانه تشکر و قدردانی داشته، امید است با تأییدات قادر متعال و پیروی از مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای همواره در خدمت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و احیاء و اشاعه معارف نورانی اسلام، موفق و سربلند و توفیق الهی قرین راهتان باشد.
اجرای طرح اوقات فراغت در مجتمع فرهنگی نور قم
مسؤول طرح اوقات فراغت مجتمع فرهنگی نور قم به همراه رابطین هسته فرهنگی و بوستان معرفت در جلسه افتتاحیه اوقات فراغت استان شرکت کردند.
مجتمع فرهنگی نور قم امسال برنامه‌های متنوعی برای پربارکردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان دارد.
در همین رابطه مسؤول اجرای طرح اوقات فراغت و رابطین بوستان معرفت و هسته فرهنگی جوان در جلسه افتتاحیه این طرح که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد شرکت کردند.
در این جلسه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ویژگی‌های دوران جوانی بر لزوم توجه بیش از پیش به معنویات و اعتقادات دینی تأکید کرد.
برگزاری 77 مراسم جشن در بخش کهک قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک گفت: به مناسبت فرارسیدن میلاد پربرکت امام زمان(عج)، 77 مراسم جشن در مناطق شهری و روستایی بخش کهک برگزار شد.
حجت‌الاسلام خلیل سمیعا اظهار کرد: در سطح شهر کهک 18 مراسم در سه مرحله برگزار شد که شامل سخنرانی مبلغان، مولودی خوانی، برگزاری مسابقات متنوع و اهدای جوایز و پذیرایی از شرکت کنندگان بوده است.
وی افزود: در سطح روستاهای بخش کهک نیز 39 مراسم همراه با برگزاری مسابقات فرهنگی از سوی روحانیان مستقر برگزار شده است.
به گفته حجت‌الاسلام سمیعا، در سطح روستاهای بخش کهک 20 مراسم جشن در دو مرحله به همت هیئات مذهبی و رابطین فرهنگی برگزار شد که در این مراسم‌ها علاوه بر سخنرانی و مولودی‌خوانی و شعرخوانی، مسابقات فرهنگی برگزار شد و به برندگان جوایزی اهدا شد.
جلسه مسؤول دارالقرآن مجتمع فرهنگی نور قم با مدیر مؤسسه رهپویان
جلسه مسؤول دارالقرآن مجتمع فرهنگی نور قم با مدیر مؤسسه رهپویان قرآن وعترت در این مجتمع برگزار شد.ژ
در این جلسه به بررسی ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دو مجموعه در راستای رشد فعالیت‌های قرآنی منطقه پرداخته شد.
همچنین مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های این دو مجموعه، اهتمام بیشتری به توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در منطقه نیروگاه شود.
منطقه نیروگاه قم یکی از مناطق پرجمعیت و محروم قم است که استعدادهای فراوان قرآن در این منطقه وجود دارد.
برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی هنر در حوزه هنری قم
رییس حوزه هنری استان قم از برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی هنر در قالب طرح اوقات و فراغت در حوزه هنری استان قم خبر داد.
وحید فرجی با اشاره به آغاز طرح اوقات و فراغت تابستانه اظهار داشت: دوره‌های آموزش تخصصی هنر در 12 رشته از جمله انیمیشن، مبانی شعر، بازیگری تئاتر، تصویربرداری، داستان‌نویسی، نویسندگی خلاق، فیلم‌نامه نویسی، عکاسی دیجیتال، نمایشنامه‌نویسی، ردیف‌های آوازی در مداحی و کارگاه بداهه پردازی در تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای شرکت در این کلاس‌ها از 29 خرداد آغاز شده و تا هشتم تیر ماه ادامه دارد.
رییس حوزه هنری استان قم عنوان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره‌ها می‌توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت هشت تا 14 به حوزه هنری واقع در خیابان شهدا(صفائیه) کوچه 23ـ پلاک هشت مراجعه و نسبت به نام‌نویسی خود در موعد مقرر اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن 37731851 تماس بگیرند.
به گفته فرجی دوره‌های آموزشی طرح اوقات و فراغت هر ساله برگزار می‌شود.
توسعه امکانات فرهنگی در منطقه محروم نیروگاه قم
به دنبال استقبال مردم منطقه نیروگاه از برنامه‌های مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم، مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان بر لزوم توسعه امکانات فرهنگی در این مجتمع تأکید کرد.
جشن بزرگ میلاد امام زمان(عج) در مجتمع فرهنگی تبلیغی نور با استقبال گسترده مردم منطقه نیروگاه در سالن شهید آوینی این مجتمع برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به بررسی زندگی حضرت ولی‌عصر(عج) پرداخت.
وی در ادامه با توجه به استقبال مردم منطقه نیروگاه از برنامه فرهنگی مجتمع فرهنگی تبلیغی نور، ضمن اظهار امیداوری از مسؤولان خواست که امکانات فرهنگی مناسبی در مجتمع فراهم کنند.
در این مراسم برنامه متنوع و جذابی برای خانواده‌های منطقه نیروگاه اجرا شد که مورد استقبال آنها قرار گرفت./907/پ202/ی
ارسال نظرات