۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۷۳۹۰۶
در گفت‎وگو با مدیر کل ارشاد خوزستان؛

ویژه برنامه های اوقات فراغت جوانان در خوزستان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت تابستان در راستای غنی سازی اوقات فراغت به تشریح ویژه برنامه های اوقات فراغت این اداره پرداخت.
حجت الاسلام سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان اظهار داشت: 736 کانون فرهنگی هنری مساجد خوزستان و 68 انجمن فرهنگی، هنری و ادبی تحت پوشش طرح های اوقات فراغت این اداره قرار خواهند گرفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان این که در هر پایگاه 75 نفر تحت پوشش طرح اوقات فراغت قرار می گیرند، ابراز داشت: سیاست گذاری ساماندهی 60 هزار نفر برای طرح اوقات فراغت جوانان انجام شده است که امیدواریم این طرح عملیاتی شود.

ساماندهی 60 هزار نفر در طرح اوقات فراغت جوانان

حجت الاسلام سپهر با تأکید بر این که در سال گذشته 54 هزار نفر تحت پوشش طرح های اوقات فراغت جوانان قرار گرفتند بیان داشت: این ظرفیت در استان خوزستان وجود دارد که امسال 60 هزار نفر را ساماندهی کنیم تا بتوانیم به جوانان خوب و مستعد این استان خدمتی کرده باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تأکید بر همکاری با پایگاه های مقاومت بسیج در راستای برگزاری طرح های اوقات فراغت تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی که پایگاه های مقاومت بسیج دنبال می کنند طبق توافقاتی که از قبل انجام شده است مورد حمایت اداره ارشاد خوزستان قرار می گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان این که کمک مالی برای برگزاری اردوهای درون و برون استانی پایگاه های مقاومت بسیج نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: طبق توافقات و مصوباتی که انجام شده است تنها می توانیم از فعالیت های فرهنگی پایگاه های بسیج حمایت کنیم و طبق مصوبات اجازه پرداخت کمک های مالی را نخواهیم داشت.

حجت الاسلام سپهر به ویژه برنامه های طرح اوقات فراغت جوانان در خوزستان اشاره و تصریح کرد: برگزاری فعالیت های قرآنی، دینی و مذهبی در مؤسسات قرآنی از مهم ترین برنامه هایی است که در مؤسسات قرآنی در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با معارف قرآنی و دینی انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزاری حلقه های معرفتی، تلاوت قرآن در خانه، آموزش نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، آشنایی با معارف دینی و احکام اسلامی، حلقه های سیاسی و بصیرتی، آشنایی با جریان های فکری منحرف و راهکارهای مقابله با آن و دوره های علمی و ادبی را از دیگر برنامه های طرح اوقات فراغت جوانان در خوزستان اعلام کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با تأکید بر این که دشمنان همواره به دنبال انحراف و گمراهی نسل جوان هستند، خاطرنشان کرد: منحرف کردن جوانان ایران اسلامی از سیاست های کلانی است که استکبار جهانی همواره آن را دنبال کرده که به همین منظور ساماندهی اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان بسیار مهم است./9461/ت302/غ

ارسال نظرات