۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۷۳۹۱۳
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

گردهمایی بزرگ روحانیت مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری گردهمایی بزرگ مبلغان استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان گردهمایی بزرگ مبلغان دینی با عنوان «مشعلداران هدایت، حماسه سازان بصیرت» برگزار می شود.

 

وی با بیان این که این مراسم پنج شنبه 13 تیر در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش بزرگ هزار و 500 مبلغ دینی حضور خواهند داشت.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: این گردهمایی بزرگ به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان، استانداری مازندران، ادارات کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: این همایش با موضوع اهمیت ماه مبارک رمضان، اهمیت انس با قرآن کریم، تبلیغ و اطلاع رسانی درست و مدبرانه از سوی مبلغان دینی، اهمیت وقف و موقوفات در جامعه و پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی، اهمیت بقاع و اماکن متبرکه در تقویت روحیه دینی و معنوی مردم برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود از سخنرانی حجت الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در این گردهمایی خبر داد.

 

وی با بیان این که این گردهمایی هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان در مرکز استان برگزار می شود، تصریح کرد: نقش مبلغان دینی در اجرای برنامه های متنوع دینی و فرهنگی در مناطق تبلیغی خود در ماه مبارک رمضان بسیار حائز اهمیت است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که یک مبلغ دینی در هدایت جامعه به سوی سعادت و کمال نقش مهمی برعهده دارد، خاطرنشان کرد: مبلغان در ماه مبارک رمضان تلاش کنند مردم را بیشتر با معنویت این ماه پر برکت آشنا سازند.

 

حجت الاسلام علیزاده ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تعمیق باورهای دینی مردم و زدودن شبهات دینی از افکار عمومی به ویژه نسل جوان دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید از این فرصت مطلوب نهایت بهره برداری را جهت تقویت اعتقادات دینی مردم انجام دهند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: به واسطه فیض الهی که خداوند در ماه رمضان برای انسان قرار داده است می توان نفس وجودی خویش را از آلودگی های گناه پاک و زمینه رشد و کمال انسانی بیش از گذشته در این ماه مبارک فراهم کرد.

 

وی با تأکید براین که باید زمینه‌ای فراهم شود تا از همه لحظات این ماه معنوی نهایت بهره‌برداری به عمل آید، افزود: نباید به راحتی از ساعات ماه مبارک رمضان عبور کرد، بلکه باید از همه لحظات درجهت برداشت توشه ای برای دنیا و آخرت خود بهره برد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که لحظات معنوی که در ماه مبارک رمضان وجود دارد در دیگر روزهای سال وجود ندارد، ادامه داد: مراقبت از روح و طلب استغفار از خداوند در این ماه ارزش بسیاری دارد چرا که سبب می‌شود انسان رنگ خدایی به خود گرفته و بتواند بر نفس خود غلبه کند.

 

وی از روزه‌داری به عنوان مهم‌ترین عمل عبادی در جهت کسب رضایت خداوند متعال یاد کرد و ادامه داد: پاداشی که برای یک فرد روزه‌دار در نظر می‌گیرند خیلی بیشتر است و این نشان دهنده جایگاه ماه مبارک رمضان در اسلام است./950/پ202/ب

ارسال نظرات