۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۷۳۹۳۹
امام جمعه بناب:

ایران قربانی تروریسم دولتی غرب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: هدف دشمنان اسلام راه‌اندازی جنگ مذهبی و تفرقه میان شیعه و سنی است.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب امروز جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه این شهر ضمن محکومیت کشتار شیعیان در عراق، لبنان، بحرین، پاکستان، سوریه و مصر اظهار داشت: باید پاسخ این سؤال را یافت که چرا غرب با تحریک سران کشورهای اسلامی به دنبال شیعه‌کشی در خاورمیانه است.


وی با بیان این‍‌که آرمان و مکتب تشیع با منافع شیوخ مرتجع عربی و سران کشورهای غربی منافات دارد، خاطرنشان کرد: هدف دشمنان اسلام راه‌اندازی جنگ مذهبی و تفرقه میان شیعه و سنی است، فلسفه وجودی وهابیت و بهائیت نیز این توطئه بوده است که بایستی مسلمانان نسبت به فتنه‌های غرب آگاه باشند.


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به این‌که فتنه امروز دشمن مسلمان‌کشی به دست مسلمان است، گفت: سکوت مجامع به اصطلاح حقوق بشر و مدعیان توجه به کرامت انسانی در غرب نسبت به کشتار مسلمانان و شیعیان در کشورهای مختلف نشان می دهد که این جنایات، اجرای سناریوی از پیش طراحی شده استکبار در منطقه است.


امام جمعه بناب نسل‌کشی مسلمانان را آرزوی دیرین رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: آنها که به غرب با دیده احترام نگاه می‌کنند و این حامیان جنایت بشری را الگویی برای خود قرار داده اند، مشاهده کنند که تمام قتل‌ها و کشتارهای صورت گرفته در سراسر دنیا در سایه حمایت غربی‌ها و دلارهای نفتی آل سعود و آل خلیفه است.


وی با بیان این‌که سازمان‌های بین المللی حقوق بشر ابزاری برای ضعیف‌کشی و ابزاری برای ظالم‌پروری هستند، خاطرنشان کرد: ملت ایران خود قربانی تروریسم دولتی غرب است، اگر هواپیمای مسافربری ایران را هدف موشک قرار می دهند و یا 72 مسؤول عالی رتبه نظام را در جریان بمب‌گذاری هفتم تیر به شهادت می رسانند، همه نشان از دشمنی غرب با مکتب تشیع است.


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که رابطه با آمریکا و غرب چاره امور و رهایی از مشکلات نیست، گفت: آمریکایی که پرونده‌ای سرشار از جنایت علیه ملت ایران دارد و پیش از این انتخابات ایران را به رسمیت نمی شناخت، چگونه می تواند دم از دوستی با ملت ایران بزند، مشکل کار با آمریکا در ایدئولوژی و نوع نگرش به مسائل است.


امام جمعه بناب حضور حداکثری و آگاهانه ملت ایران در انتخابات 24 خرداد را پاسخی قاطع، منطقی و کوبنده به تحریم های اقتصادی و دشمنی آمریکا با ایران اسلامی دانست و گفت: ملت ایران به اعتدال رأی دادند و ثابت کردند که تنها با لبیک به ندای رهبری و حضور در سنگر ولایت، دشمنان را خار و ذلیل خواهند کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات