۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۷۴۰۲۱
حجت الاسلام مقدم خبر داد؛

شرکت 300 نفر در مرحله مصاحبه پذیرش حوزه علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: از مجموع 700 نفر شرکت کننده در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان 300 نفر به مرحله مصاحبه راه یافتند.
حجت الاسلام مقدم، معاون حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: در آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان غربی 700 نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد 300 نفر با کسب نمره قبولی به مرحله مصاحبه راه یافتند.

 

وی با بیان این که مصاحبه از پذیرفته شدگان آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان غربی از پنجم تیرماه آغاز شده است، گفت: انجام مصاحبه تا دوازدهم تیرماه ادامه دارد و به صورت متمرکز در مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مقدم ادامه داد: داوطلبانی که در آزمون ورودی حائز رتبه قبولی شده اند می توانند با مراجعه به سایت حوزه و وارد کردن مشخصات خود نوبت مصاحبه خود را مشاهده کنند.

 

وی یادآور شد: افرادی که در مرحله مصاحبه، تحقیقات محلی و معاینه پزشکی با مشکلی مواجه نشوند شهریور ماه در دوره اختبار و تثبیت شرکت می کنند.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی مدت زمان برگزاری دوره اختبار و تثبیت را یک ماه اعلام کرد و افزود: کسانی که این مرحله را نیز با موفقیت به پایان برسانند به عنوان طلبه و به صورت رسمی فراگیری علوم دینی را در مدارس حوزوی استان آغاز می کنند.

 

تنوع برنامه ها در طرح تابستانی حوزه علمیه آذربایجان غربی

 

 حجت الاسلام مقدم در بخش دیگری از این گفت و گو به برنامه های تابستانی حوزه علمیه استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به سیاست مرکز مدیریت حوزه برای بهره گیری از حداکثر موقعیت ها و سردسیری استان تعطیلات تابستانی از سه ماه به بیست روز کاهش یافته است.

 

وی تاکید کرد: امسال برای 700 طلبه مدارس علمیه استان در هر شش پایه برنامه های تابستانی چهل روزه طرح ریزی شده است که از اول تیرماه اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام مقدم با بیان این که طرح آموزشی تربیتی طلاب در دو سطح برگزار می شود، اظهار کرد: برنامه های گروه اول، شامل طلبه های پایه یک تا سه با محوریت ادبیات عرب و صرف و نحو اجرا خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: بررسی موضوعات خارج از کتاب درس ادبیات عرب، ترجمه، تجزیه و ترکیب روایات و آیات اخلاقی و مشخص کردن نکته های صرف و نحو آن به صورت عملی در گروه های چهار نفره و با نظارت اساتید حوزه روند برگزاری کلاس های تابستانی گروه اول است.

 

حجت الاسلام مقدم برگزاری کلاس های رفع شبهات اعتقادی را از دیگر برنامه های طرح تابستانی برای طلبه های پایه یک تا سه اعلام کرد.

 

وی در رابطه با برنامه های تابستانی طلبه های پایه چهار تا شش گفت: روزانه یک کارگاه با موضوعات مشاوره و روان شناسی، آداب و اخلاق اجتماعی، روش تحقیق و مقاله نویسی، آموزش احکام، آشنایی با فناوری های نوین، قواعد فقه اصول، آشنایی علم رجال و حدیث و همچنین بررسی شبهات اعتقادی برگزار می شود.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: علاوه بر حضور اساتید استانی اخلاق در هر حوزه، مشاوران و کارشناسان حوزوی اعزامی از قم نیز به مدت یک هفته در هر مدرسه با طلاب به بحث و گفت و گو خواهند نشست.

 

وی با اشاره به تقان ماه مبارک رمضان با برنامه های تابستانی گفت: تلاوت روزانه یک جزء از کلام الله مجید به صورت دسته جمعی و برگزاری مراسمات مناجات در شب های رمضان از برنامه های تدارک دیده شده برای طلاب در ایام ماه رمضان است.

 

حجت الاسلام مقدم یادآور شد: برنامه های اردویی، تفریحی و ورزشی نیز برای ایجاد فضای بانشاط و صمیمی در طرح تابستانی طلاب گنجانده شده است که از جمله آن می توان به اردوهای یک یا دو روزه، کلاس های شنا، تنیس روی میز، والیبال، فوتسال  و ورزش های رزمی اشاره کرد./936/ت303/ب

ارسال نظرات