۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۷۴۰۳۱
امام جمعه مسجدسلیمان:

برگزاری اجلاسیه‎های ضد شیعی سبب جسارت گروه های تکفیری شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان با اشاره به تأثیر برگزاری اجلاسیه‎های ضد شیعی بر افزایش خشونت‎ها علیه شیعیان گفت: صدور مجوز برای برپایی اجلاسیه‎ها از سوی عوامل گمراه و گروه‎های تکفیری، آنان را جسور کرد.
حجت الاسلام اميني ، امام جمعه مسجد سليمان

حجت الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اعلام این‎که حمایت از تکفیری ها توطئه ای جهانی است، بیان داشت: بدون شک دست استکبار و صهیونیسم پشت درگیری فرقه ای درون اسلام است.

امام جمعه مسجد سلیمان افزود: استکبار خوب می داند که نمی تواند جهان اسلام را کنترل کند؛ چراکه اقتدار بخشی از جهان اسلام را در 8 سال جنگ تحمیلی، 33 روز مقاومت حزب الله و 22 روز مقاومت غزه را به خوبی مشاهده کرد؛ از این رو از ترفند نخ نمای خود که همان تهی کردن و فروپاشی از درون است استفاده می کند.

مدیر حوزه علمیه المهدی مسجدسلیمان ادامه داد: متأسفانه برخی از عوامل داخلی جهان اسلام نیز از روی جاه طلبی و هوس‎رانی در ارتباط با استکبار در دام آنها افتادند.

وی با تقدیر از مواضع علمای الازهر بیان داشت: از مواضع خوب علما و نخبگان الازهر قدردانی می کنیم اما ای کاش این مواضع را زودتر اعلام کرده و از برپایی برخی از اجلاسیههای اخیر که بر اساس مبارزه با تشیع بود جلوگیری می کردند.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: صدور مجوز برای برپایی اجلاسیههای ضد شیعی، برخی از عوامل گمراه و گروه های تکفیری را جسارت داد تا به خود اجازه دهند دست به حرکتی شنیع، دلهره آور، بی سابقه  و به دور از انسانیت آن هم در روز روشن زده و از آن نیز فیلم برداری کنند.

امام جمعه مسجد سلیمان با اشاره به این‎که گروه های تکفیری از اقدامات وحشیانه خود نتیجه عکس می گیرند، گفت: بازتاب مثبتی که این قضیه بر افکار عمومی جهان اسلام و بیداری نسل جوان دارد بی نظیر است، شاید در نقطه مقابل اگر ما هزاران برابر امکانات را به میدان می آوردیم نمی توانستیم حقیقت، مظلومیت و معارف تشیع را به جامعه جهانی معرفی کنیم.

وی افزود: وهابیت و گروه های تکفیری به زودی موج روزافزون شیعه گرایی را در جوانان مسلمان و غیر مسلمان خواهند دید.

مدیر حوزه علمیه المهدی مسجدسلیمان اثرگذاری وهابیت در منطقه را ناچیز دانست و بیان داشت: کسی که حربه او خشونت، ایجاد ترس و وحشت باشد که خلاف فطرت پاک انسانی و اسلامی است تأثیر گذار نخواهد بود.

حجت الاسلام امینی به نگرانی جوامع اسلامی از بازخورد این چنین رفتار های غیر انسانی در خارج از جهان اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف شوم استکبار این است که در پوشش اسلام، اسلام را در چشم جهان تضعیف کنند.

وی تأکید کرد: اگر نخبگان مسلمان در کشور های اروپایی بتوانند با استفاده از ابزار روز اطلاع رسانی و روشن گری کنند جلوی هرگونه اثر گذاری منفی را می توان در دنیای خارج از اسلام گرفت.

امام جمعه مسجدسلیمان ادامه داد: باید درون مایه شوم و تاریک گروه های تکفیری را برای مردم دنیا نمایان کنیم و در کنار آن نیز حقیقت تشیع ناب را به جامعه جهانی ارائه دهیم./9462/ت302/غ

ارسال نظرات