۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۷۴۰۳۷

آمریکا به التماس افتاد

خبرگزاری رسا ـ جو بایدن نفر دوم دولت آمریکا و معاون رییس جمهوری این کشور، در تماسی تلفنی با رییس جمهور اکوادور از او خواست که با درخواست پناهندگی ادوارد اسنودن مخالفت کند.
اسنودن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا،به نقل از شبکه یورونیوز، دولت آمریکا که تاکنون تلاشش برای شکار ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات محرمانه دولتی بی نتیجه مانده، دست به دامان دولت اکوادور شد.


جو بایدن نفر دوم دولت آمریکا و معاون رییس جمهوری این کشور، در تماسی تلفنی با رییس جمهور اکوادور از او خواست که با درخواست پناهندگی ادوارد اسنودن مخالفت کند.


گفته می شود که ادوارد اسنودن در محوطه ترانزیت فرودگاه مسکو مخفی شده و بدنبال راهی برای ورود به اکوادور است.


رافائل کوره آ رییس جمهور اکوادور می گوید: ما هنوز درخواست اسنودن را بررسی نکرده ایم چرا که او هنوز وارد خاک اکوادور نشده است.در صورتی که او وارد خاک اکوادور شود، ما همان طور که در پرونده آسانژ نسبت به دولت بریتانیا عمل کردیم ، در این پرونده هم نظر دولت آمریکا را جویا می شویم. ما به همه گوش می دهیم اما در نهایت تصمیم گیری با خود ماست.


حدود 4 هفته قبل روزنامه بریتانیایی گاردین به کمک اطلاعاتی که ادوارد اسنودن در اختیارش گذاشته بود افشا کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا بطور مخفیانه از میلیون ها نفر از شهروندان این کشور جاسوسی می کند./1409/9161/خ

ارسال نظرات