۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۷۴۰۵۸
مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری:

توجه به نسل جوان در اولویت فعالیت های مبلغان در ماه رمضان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شرایطی که نظام و کشور ما دارد، توجه به نسل جوان باید در اولویت فعالیت های مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان قرار گیرد.
حجت الاسلام احمدي ، مدير حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سید محمد احمدی، مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در جمع روحانیان طرح هجرت این استان، با بیان این‎که روحانیان پرچمداران دین مبین اسلام هستند، افزود: اگر امروز معنویت در جامعه وجود دارد به سبب نقش آفرینی این قشر تأثیرگذار است و اگر حضور روحانیت در عرصه نبود، امروز بسیاری از حماسه ها خلق نمی شد.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: روحانیان بار سنگین رسالت انبیاء الهی را عهدهدار هستند و بسیاری از آن ها در مسیر انجام این رسالت تبعید، زندانی، شکنجه و شهید شدند اما دست از تلاش و کوشش بر نمی دارند.

وی به برخی اولویت های کاری روحانیان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایطی که نظام و کشور ما دارد، توجه به نسل جوان باید در اولویت کاری مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان قرار گیرد.

امام جمعه فرخشهر تصریح کرد: برخی در تعریف نسل جوان، آن ها را نسلی هواپرست، اهل عیش و نوش میدانند، در صورتی که این تعریف به هیچ وجه مورد قبول نیست؛ چرا که جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران با دلاورمردی های این جوانان اداره شد.

مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعریف دیگری از نسل جوان گفت: برخی نسل جوان را روشنفکران و تحصیل کردگان جامعه میدانند اما قرآن دو دسته از نسل جوان را مطرح میکند که همه نسل جوان منحرف نیستند، بلکه نسلی هم مورد تشویق پروردگار هستند.

وی ادامه داد: روح شکرگذاری، توجه به نسل آینده، حال توبه و بازگشت، حال تسلیم به خدا از جمله پاداش خداوند به نسل جوان صالح است.

حجت الاسلام احمدی از روحانیان به عنوان پناهگاه مطمئن جوانان در عرصه معنویت یاد کرد و اظهار داشت: وقتی جوانی به سوی روحانی میآید، این روحانی با همه وجودش طبق رضایت خدا او را هدایت و راهنمایی میکند، اما اگر این جوان به غیر از روحانیت مراجعه کند، ممکن است دچار لغزشهایی شود.

امام جمعه فرخشهر به تلاش وهابیت و مسیحیت برای تبلیغ افکارشان در میان جوانان و خطرات ناشی از تحرکات آن ها اشاره کرد و افزود: هر چند که مسیحیت در چهارمحال و بختیاری فعالیتهای آنچنانی ندارد اما در سایر شهرهای کشور تلاش بسیاری برای جذب جوانان انجام میدهند.

مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری پررنگکردن برنامههای مساجد را مهم‎ترین راهکار مقابله با تفکرات انحرافی و فرقههای نوظهور دانست و گفت: برخی از روحانیان تحول پیرامونی خود و گسترش فعالیت در مساجد را منوط به اختصاص تجهیزات و امکانات میدانند که در این زمینه نهادهای دولتی و مردمی باید یاریگر روحانیان و ائمه جماعات باشند.

وی با تأکید بر ضرورت جذب جوانان به برنامههای مساجد تصریح کرد: اگر روزی برای مقابله با جنگ سخت و نظامی دشمنان از جوانان ثبنام نویسی ت نام میکردند، امروز هم ائمه جماعات برای مقابله با جبهه نرم از نسل جوان در مساجد نام نویسی می کنند./9457/پ202/غ

ارسال نظرات