۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۷۴۰۹۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

مفهوم آخرالزمان واقعی منجر به بن بست تاریخ نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان تفاوت های آخرالزمان واقعی و دروغین اظهار داشت: امام زمان(عج) واقعی، پویایی، نشاط و نقش آفرینی را برای جامعه مصلح توصیه می کند نه این که انتظار را دست مایه پذیرش هر وضعیت موجودی تلقی کند.
حجت الاسلام مرويان

حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی٬ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به ادعای دروغین در خصوص زمان ظهور حضرت ولیعصر(عج) اشاره کرد و گفت: هر چیزی که گوهر اصیلی باشد بدخواهان به دنبال بدل تراشی برای آن هستند  و این در حالی است که مفهوم مهدویت و انتظار برای مصلح جهانی یک مفهوم بلند است که هم در جان و درون افراد جایگاهی دارد و هم آموزه های همه ادیان و به ویژه فرهنگ اسلامی آن را تاکید می کند.

 حجت الاسلام مرویان با بیان این که نظام غربی آمریکا سراسر خشونت و قدرت طلب  است که خوی عدالت و اخلاق و فرهنگ را به جهانیان نشان نخواهد داد٬ تصریح کرد: فرهنگ اهل بیت(ع) نشان می دهد که عدالت٬ اخلاق٬ معنویت و مصلح درا نتظار بشر است و رسانه غربی به دنبال این است که دالان تاریخ را باریک و مبهم و به بن بست رسیده نشان بدهد.

 وی در ادامه با بیان تفاوت های نگاه غربی و فرهنگ اسلامی به فرهنگ انتظار و انسان منتظر اظهار  داشت: طبق فرهنگ اسلامی این دالان تاریخ بالاخره هوای خوش از آن بیرون می آید و نوید خیر به گوش جهانیان می رساند و طبیعی است که با گسترش ابزارهای اطلاع رسانی و فن آوری های نوین فرهنگ غربی در این زمینه تلاشش بر این است که فرهنگ خودش را به جامعه منتقل کند.

 وی بابیان تفاوت های آخرالزمان واقعی و دروغین اظهار داشت: امام زمان واقعی پویایی و نشاط و نقش آفرینی را برای جامعه مصلح توصیه می کند نه این که انتظار را دست مایه پذیرش هر وضعیت موجودی تلقی بکند.

مرویان ادامه داد: امام زمان واقعی برگرفته از فرهنگ حماسه و ایثار و شهادت و مجاهدت در راه آرمان خواهی های  خیر است و منزوی و گوشه گیر و سر در لاک خویش نیست.

  مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: امام زمان غیر واقعی هیچ ترسیمی را از تلاش و همت و پویایی برای دست یابی به وضعیت بهتر به افراد مخاطب خودش نشان نمی دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هر چه قدر فرهنگ اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) را به نسل خودمان منتقل کنیم پیامدهای منفی و آسیب های اجتماعی کمتر می شود٬ تصریح کرد:  در همین راستا رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی توجه به گفتمان دینی با موضوع سبک زندگی است البته سبک زندگی باید آهنگ همه جانبه دستگاه های فرهنگی و غیر فرهنگی در کشور باشد.

حجت الاسلام مرویان در ادامه با بیان این که به طور طبیعی ما نیازمند این موضوع هستیم که یک  نظام سبک زندگی در عرصه های مختلف اجتماعی از تغذیه گرفته تا خانواده٬ ترافیک ٬ آپارتمان نشینی٬ تفریحات٬ روابط بین افراد و فضای جامعه  شکل بگیرد٬ تصریح کرد:حلقه های فعالیتی در راستای سبک زندگی مهدوی می تواند دستگاه های فرهنگی و غیر فرهنگی و رسانه ها باشند./934/ت302/ع

 

ارسال نظرات