۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۷۴۱۴۵
در ماه مبارک رمضان؛

طرح «تبلیغ وقف» در همدان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی همدان از اجرای طرح «تبلیغ وقف» در ماه رمضان در این شهرستان خبر داد.
وقف

حجت الاسلام محمد جمشیدی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی همدان،‌ در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در دین اسلام و تأثیر دنیوی و اخروی آن گفت: وقف عملی است که بازدهی عمومی دارد و برای همه مردم پشتیبانی مالی دارد.

وی با بیان این‌که در استان همدان مردم مزه موقوفات را می‌چشند، اظهار داشت: وقف در حوزه‌های گوناگونی همچون آموزش در عرصه‌های علمی و قرآنی، روضه خوانی و مراسم عزاداری اهل بیت(ع) و رفع فقر در جامعه پشتیبان مناسبی برای جامعه و دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به این‌که بیشتر موقوفات به زمان‌های قدیم مربوط شده و اکنون وقف رونق آنچنانی ندارد، ادامه داد: برخی افراد به سبب این‌که منافع خودشان به خطر می‌افتد درباره این فریضه الهی سیاه نمایی می‌کنند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر این‌که جایگاه وقف باید برای افراد جامعه تبیین شود، افزود: تبلیغ درباره وقف و تأثیر آن در زندگی دنیوی و اخروی انسان‌ها و از طرفی جایگاه آن در حل برخی مشکلات اجتماعی و کمبودها در جامعه از وظایف مبلغان است.

حجت الاسلام جمشیدی اظهار داشت: بر این اساس طرح «تبلیغ فرهنگ وقف» در ماه رمضان امسال از سوی مبلغان اعزامی به مساجد و حسینیه‌ها و مراسم در شهرستان همدان اجرا خواهد شد.

وی گفت: ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ امور دینی به ویژه فرهنگ وقف و تبین جایگاه والای آن در دین مبین اسلام است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به این‌که مردم همدان همواره در مبادی وقف پیشگام بوده‌اند، اضافه کرد: قبل از اعزام مبلغان برای ماه رمضان جلسات توجیهی در این راستا در شهرستان همدان برگزار خواهد شد./957/ت302/غ

ارسال نظرات