۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۷۴۱۸۹

پژوهشکده حوزه علمیه آمل راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با بیان این که پژوهشکده این حوزه راه اندازی شد، گفت: در این مرکز پژوهشی مجموعه کاملی از نرم افزارهای تحقیقاتی موجود است تا حوزویان بتوانند برای انجام کارهای پژوهشی خود از آن بهره گیرند.
مدير مدرسه علميه ابوالحسن اميرالمؤمنين آمل

حجت الاسلام منصور یزدانی، مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که دوره های متن خوانی در حوزه علمیه آمل برگزار می شود، گفت: در این دوره ها طلاب با متون در ارتباط بوده و کنترل می شوند که سبب خواهد شد تا در مراجعه به منابع مشکلی نداشته باشند.

 

وی با بیان این که این که 37 درصد از طلاب حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمومنین آمل جزو ممتازین بوده اند، بیان داشت: دوره ارتقایی هم زمان با فصل تابستان در این حوزه علمیه برگزار می شود و در سال نیز دوره های تجزیه و ترکیب و مکالمه عربی برای طلاب انجام می شود که با حضور ارزنده آنان همراه است.

 

حجت الاسلام یزدانی با بیان این که پژوهشکده حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل راه اندازی شد، گفت: در این مرکز پژوهشی مجموعه کاملی از نرم افزارهای تحقیقاتی به همراه 20 دستگاه کامپیوتر موجود است تا حوزویان بتوانند برای انجام کارهای پژوهشی خود از آن بهره گیرند.
 

 

مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با تاکید بر این که برنامه های لازم برای تجهیز کتابخانه حوزه علمیه که در مسجد جامع شهرستان وجود دارد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بیش از 25 هزار جلد کتاب در عرصه های تخصصی و منابع لازم برای استفاده حوزویان وجود دارد که استقبال شایسته ای از این کتابخانه صورت می گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه های علمیه می تواند نقش والایی در معرفت افزایی جامعه داشته باشد، یادآور شد: باید از ظرفیت ارزنده طلاب و روحانیان در راستای ترویج ارزش های ارزنده اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان به بهترین نحو ممکن بهره برداری شود.

 

حجت الاسلام یزدانی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، افزود: حوزه و روحانیت امروز به عنوان ادامه دهندگان مسیر ائمه معصومین(ع) نقش مهمی در ترویج اسلام ناب بر عهده دارند.

 

وی حوزه‌های علمیه را مرکز پرورش عالمان دینی دانست و با بیان این که این مرکز دینی به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام رسالت سنگینی در پرورش شخصیت های برجسته بر عهده دارد، افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده اند و به خصوص در سه دهه اخیر از هر فرصتی برای خدشه‌دار کردن این جایگاه استفاده کرده اند.

 

مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل، حوزه و روحانیت را پیشگامان اصلی ترویج اندیشه های ناب دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه همواره در مسیر تقویت اسلام ناب گام برداشته است./950/ت302/ش

ارسال نظرات