۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۷۴۱۹۱
مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی:

صهیونیسم گروه‌های تکفیری را بازیچه اهداف خود قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: صهونیسم و تفکر افراطی یهودی گروه های تکفیری را بازیچه رسیدن به اهداف تفرقه انگیز خود در منطقه قرار داده است.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف اذربايجان غربي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه اذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تاکید بر ضرورت محکوم عملی اقدامات گروه های تکفیری علیه شیعیان از سوی امت های اسلامی اظهار داشت: صهیونیسم و استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف سلطه گرانه خود در منطقه گروه های تکفیری را بازیچه قرار داده است تا به واسطه آنها سناریوی شوم خود را در جهان اسلام عملی کند.

 

 

وی ادامه داد: در مکتب اسلام ناب محمدی برای مسلمان چند شاخصه اصلی تعریف شده است و آن اعتقاد به توحید، عمل به قرآن و سیره نبوی است، ما معتقدیم هر فردی این شاخصه ها را داشته باشد برادر دینی مسلمانان است.

 

این مسؤول اذعان داشت: چنانچه علمای اسلام در برابر اقدامات افراطی گرایانه گروه های انحرافی قاطعانه برخورد نکنند بدون شک امت های اسلامی در اسلامیت آنها شک خواهند کرد.

 

حجت الاسلام مصائبی یادآور شد: شخصیت اجتماعی و معنوی همه انسان ها جدای از آیین، مسلک و گرایشی مذهبی که دارند در جامعه مورد احترام و تکریم است و تحدی به آن از سوی تمامی ادیان آسمانی به شدت نهی شده است.

 

به گفته وی، بر جوامع اسلامی ضروری است تا با اتکای به سه اصل مهم اعتقاد به توحید، عمل به سیره نبوی و عمل به مفاهیم قرانی و محکوم کردن عملی جنایت های سلفی های تندرو از اصول اسلام ناب محمدی در برابر توطئه های تفرقه برانگیز دشمنان صیانت کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به حوادث تاریخ صدر اسلام در مثله کردن پیکر حمزه سید الشهداء عموی پیامبر اسلام(ص) توسط کفار گفت: ما انتظار داریم که این حوادث به تاریخ پیوسته باشد، حال آن که امروز که در جنگ داخلی سوریه شاهد آن هستیم که جگر سرباز سوری را در انظار عمومی بیرون می آورند.

 

حجت الاسلام مصائبی تصریح کرد: گرچه اقدام اولیه علمای اهل سنت و الازهر مصر در محکومیت جنایت های تکفیری مناسب است، اما تکرارنشدن چنین جنایاتی مستلزم این است که همه مسلمانان به صورت عملی وارد صحنه شوند و این اقدامات را محکوم کنند.

 

این مسؤول اضافه کرد: استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل چون نمی تواند هیچ وقت به صورت عملی وارد صحنه شده و از گسترش روزافزون اسلام در جهان جلوگیری کند از گروه های تکفیری استفاده می کند و باکشتارهای وقیحانه پیروان و شخصیت های قومیت های مذهبی آتش جنگ های داخلی میان مسلمانان را برافروخته‌تر می‌کند./936/ت302/س

 
           
 
 
ارسال نظرات