۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۷۴۱۹۹
نماینده مردم تبریز:

اجرای هدفمندی یارانه ها کار بزرگ دولت بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اجرای هدفمند کردن یارانه ها را با وجود نقایص آن کاری بزرگ از سوی دولت فعلی دانست و بر ضرورت اجرای مرحله دوم آن با توجه به حساسیت ها و شرایط موجود و مشکلات کشور تاکید کرد.
ميرهادي قره‌سيدي، نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس

میرهادی قره‌سیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که حماسه سیاسی سال با رهنمودهای رهبری نظام به بهترین شکل ممکن و با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محقق شد، اظهار داشت: حماسه سیاسی مقدمه و لازمه خلق حماسه اقتصادی بود، به یقین این عرصه نیز نیازمند مشاکرت حداکثری مردم است.


وی نخستین علاج ساختار اقتصادی کشور را سوق دادن اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی دانست و خاطرنشان کرد: همان گونه که حماسه سیاسی با مشارکت و حضور در صحنه تمامی سلایق، جناح ها و گروه های سیاسی محقق شد، حماسه اقتصادی نیز بایستی با مشارکت تمامی سلایق، افکار و اقشار جامعه عملی شود، در غیر این صورت بار دیگر شاهد اقتصاد بیمار خواهیم بود.


قره‌سیدی حماسه سیاسی 24 خرداد را آغاز راه پر فراز و نشیب تحقق حماسه اقتصادی عنوان کرد و افزود: اگر به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی که بیش از دو دهه بارها مورد تأکید و سفارش قرار گرفته، توجه می شد، امروز شاهد تزلزل اقتصاد کشور در بخش های مختلف نبودیم، هرچند اقدامات مقطعی صورت گرفته قابل تقدیر است.


وی اجرای مرحله نخست هدفمندی یارانه ها را اقدامی جسورانه و قابل تقدیر دولت دانست و گفت: هر چند این طرح در مرحله اجرا با نقایص و ضعف‌هایی همراه بود، اما به هر حال باید اعتراف کرد که دولت های قبل از آن جرأت ورود به این طرح مهم را نداشتند و این‌که دولت توانست یارانه ها را تا حدودی هدفمند کند، جای تشکر دارد.


نماینده مردم تبریز با بیان این‌که اجرای مرحله دوم یارانه ها نیازمند دقت‌نظر و توجه به ظرافت‌های فرهنگی، روانی و اقتصادی کشور است، گفت: امروز که رفاقت و همکاری جایگزین فضای رقابتی پیش از انتخابات شده است، رییس جمهور منتخب رسالتی خطیر بر عهده دارد، از این پس حجت الاسلام روحانی رییس جمهور همه ملت بوده و زمان تحقق وعده‌های دولت تدبیر و امید فرا رسیده است.


قره سیدی با بیان این‌که اکنون نوبت خلق حماسه اقتصادی است، افزود: اقتصاد مقاومتی و توجه به احکام اقتصادی اسلام لازمه مقابله با تهاجم و تهدید اقتصادی دشمنان است، شرایط امروز اقتضا می‌کند که تصمیم‌های کارشناسی شده به دور از خودرأیی برای غلبه بر این تهاجمات گرفته و اجرایی شود./935/ت302/ج

ارسال نظرات