۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۷۴۲۱۰
نماینده ولی فقیه در هلال احمر خوزستان:

سکوت مجامع بین المللی، مهر تأییدی بر جنایت تکفیری ها در مصر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هلال احمر خوزستان با اشاره به سکوت جوامع بین المللی در برابر کشتار شیعیان مصر گفت: سکوت صلیب سرخ جهانی و سازمان ملل مهر تأییدی بر اعمال وحشیانه تکفیری ها و وهابیت است.
حجت الاسلام جامعي

حجت الاسلام محمدامین جامعی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر خوزستان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درباره اهداف ایجاد فتنه در میان مسلمانان اظهارداشت: دنیای استکبار می خواهد با تحت سلطه قرار دادن خاورمیانه، درگیری مسلمانان و قتل عام یکدیگر آنها را نمادی از تروریسم معرفی کند.

 

وی افزود: در سال های اخیر غرب از نفوذ اسلام در کشور های تحت سلطه خود وحشت کرده و با این روش می خواهد از پیشرفت دین اسلام در جوامع بشری جلوگیری کند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به این‎که سکوت صلیب سرخ جهانی و سازمان ملل مهر تأییدی بر اعمال وحشیانه تکفیری ها و وهابیت است، تصریح کرد: فلسفه وجودی کنوانسیون بین المللی حقوق بشر اسلامی، صلیب سرخ جهانی و سازمان ملل تلاش برای حفظ سلح و امنیت بین المللی و نه سکوت در برابر کشتار انسان های بی گناه است.

 

حجت الاسلام جامعی سکوت سازمانهای بین المللی را حمایت از ادامه روند کشتارها در مصر و سوریه دانست و بیان داشت: هیچ کدام از دستگاه و سازمان بین المللی این سربریدن ها و کشتار های وحشیانه را قبول ندارند و تأیید نمی کنند، اما متأسفانه کشور های مدعی حقوق بشر برخلاف مصوبات خود از تروریسم و کشتار انسان ها به شکل غیر مستقیم حمایت کرده و جدیدترین تسلیحات نظامی خود را در اختیار آنها قرار می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر خوزستان با تأکید بر وحدت میان شیعه و سنی گفت: شیعه و سنی باید بایکدیگر متحد شوند، هر چند که حساب یک مشت تکفیری و وهابی از برادران اهل تسنن ما جدا است و اهل تسنن نیز رفتار های آنها را تأیید نمی کند.

 

وی افزود: علمای اسلامی باید برای جلوگیری از چنین اعمال نامشروع و بر خلاف دستورات دین اسلام تلاش کرده و وظیفه دارند به هر شکلی از چنین فجایع انسانی جلوگیری کنند./9462/ت303/ش

ارسال نظرات