۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۷۴۲۳۹

از شاغلین حوزه یورو چه خبر

خبرگزاری رسا ـ نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو به 12.1 درصد جمعیت فعال آن رسیده و بیش از 19 میلیون نفر بیکار هستند. این میزان در سال گذشته در زمان مشابه 11.3 درصد جمعیت فعال این منطقه بوده است.
بيکاري در اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه یورونیوز در خبری گفت: نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو در ماه می به بالاترین حد خود رسیده است.

موسسه آمار اروپا روز دوشنبه با انتشار آمار مربوط به میزان بیکاری در حوزه پولی یورو، اعلام کرد در فاصله زمانی ماه آوریل تا ماه می، حدود 67 هزار نفر بر تعداد بیکاران این منطقه افزوده شده است.

 نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو به 12.1 درصد جمعیت فعال آن رسیده و بیش از 19 میلیون نفر بیکار هستند. این میزان در سال گذشته در زمان مشابه 11.3 درصد جمعیت فعال این منطقه بوده است.


بحران اقتصادی در منطقه پولی یورو موجب شده طی یکسال گذشته، معضل بیکاری خصوصا در کشورهایی که اقتصاد شکننده ای دارند، گسترش بیشتری پیدا کند.
در این بین کشورهای اسپانیا و یونان بیش از سایر کشورهای حوزه پولی یورو گرفتار بحران بیکاری هستند.


مطابق آخرین آمارها، نرخ بیکاری در یونان در ماه می سال جاری به 26.8 درصد جمعیت فعال آن رسید. این رقم در اسپانیا 26.9 درصد اعلام شده است. از سوی دیگر کشورهای اتریش با 4.7 درصد، آلمان با 5.3 درصد و لوکزامبورگ با 5.7 درصد کمترین آمار بیکاری در حوزه پولی یورو را دارند./1409/9161/خ

ارسال نظرات