۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۷۴۲۴۵
مارتین شولتز رییس پارلمان اروپا

از سفیر آمریکا توضیح خواهیم خواست

خبرگزاری رسا ـ در پی شنود تلفنی و دسترسی به اطلاعات محرمانه دفاتر اتحادیه اروپا، مقامات این اتحادیه واکنش نشان دادند.
از سفیر آمریکا توضیح خواهیم خواست

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از یورو نیوز، گزارش هفته نامه اشپگل در مورد شنود تلفنی و دسترسی به اطلاعات محرمانه دفاتر اتحادیه اروپا در نیویورک و واشنگتن از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا، واکنش مقامات این اتحادیه را در پی داشته است.


مارتین شولتز رییس پارلمان اروپا از دولت آمریکا در رابطه با این گزارش توضیح خواسته است. وی در جمع خبرنگاران گفت: در صورتی که این خبر درست باشد، باید پرسید چرا آمریکا این اقدام را کرده و چگونه آنها چنین رفتار خصمانه ای را مرتکب شده اند؟ آیا دموکراسی یعنی اینکه جاسوسی کنیم؟ در این زمینه، از سفیر آمریکا توضیح خواهیم خواست.


این اسناد توسط ادوارد اسنودن یک پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در اختیار هفته نامه اشپیگل قرار گرفته است. بر اساس گزارش اشپیگل، آژانس امنیت ملی آمریکا حدود 500 میلیون ارتباط تلفنی در آلمان را مورد شنود قرار داده است.

همزمان وزیر امور خارجه لوکزانبورگ نیز در واکنش به این خبر گفت: این به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و این خبری است که آزادی را بطور کامل زیر سوال می برد، علاوه بر این به اعتقاد من، باید سریعا نسبت به بازگشت اطمینان در سطح بالا میان ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا اقدام کنیم.


دولت آمریکا تا کنون در مورد گزارش اشپیگل واکنشی نشان نداده است./1409/9161/خ

ارسال نظرات