۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۷۴۲۵۴
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

اعزام بیش از 2300 مبلغ دینی به مناطق مختلف مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام دو هزار و 300 مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران از اعزام دو هزار و 300  مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.

 

وی مهم ترین رسالت مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان را تبلیغ فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در جامعه دانست و افزود: بیان مسائل احکام دینی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی، تفسیر قرآن، جلسات قرانی و تشکیل حلقه های معرفت، اقامه نماز جماعات سه وعده ای و سخنرانی را از اهداف مبلغان اعزامی دانست.

 

حجت الاسلام شکریان همچنین از برگزاری همایش مبلغان دینی در آستانه ماه مبارک رمضان در ساری خبر داد و گفت: این همایش پنج شنبه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که این گردهمایی هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، افزود: حجت الاسلام مروی، معاون امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری سخنران این همایش است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که مبلغان دینی باید در ماه مبارک رمضان در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در میان مردم به ویژه جوانان تلاش کنند، ادامه داد: قرآن کریم بهترین غذای روح انسان است که مانع قدم گذاشتن انسان‌ها در گمراهی می‌شود.

 

حجت الاسلام شکریان تقویت نظام جمهوری اسلامی را مهم‌‌ترین وظیفه مبلغان دینی اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغان باید با تشریح مسائل و احکام مورد نیاز مردم زمینه ارتقای فرهنگ دینی و معرفتی آنان را فراهم کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان ضمن بیان تفسیر آیات قرآنی، بیان برخی احکامی که مغفول مانده، مباحث روز و بصیرت‌بخشی و دشمن‌شناسی را مورد توجه قرار دهند. 

 

وی حضور روحانیت در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم و روستایی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه هر ساله شاهد استقبال بیشتر مردم نسبت به اعزام مبلغان به مناطق مورد نیاز هستیم.

 

حجت الاسلام شکریان همچنین به اجرای طرح سالم سازی دریا در مناطق ساحلی استان اشاره کرد و با بیان این که حضور مبلغان دینی در این طرح نیز بسیار اثرگذار بوده است، تصریح کرد: اجرای برنامه های دینی، فرهنگی، اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی از جمله مهم ترین وظایف روحانیان اعزامی به طرح دریا در مازندران است.

 

وی با بیان این که مبلغان دینی سال گذشته نیز در اجرای طرح دریا در مازندران همکاری داشتند، افزود: به دلیل استقبال مناسب مردم و به ویژه مسافران، امسال نیز مبلغان دینی در اجرای این طرح حضوری چشمگیر دارند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: رمضان از بهترین ماه‌های سال است و خداوند امتیازات فراوانی برای آن عنایت کرده است. امتیازاتی که در هیچ یک از ماه‌های دیگر وجود ندارد و ممکن نیست انسان در غیر آن ماه به آن فضایل و پاداش‌ها دست یابد.

 

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: برای دستیابی به تقوا، عبودیت و بندگی خالص خداوند روش‌های مختلفی در آموزه‌های اسلامی بیان شده که یکی از مهم‌ترین آنها روزه‌داری است که می‌تواند فطرت خفته انسان را بیدار کند و او را در مسیر الهی قرار دهد./950/پ202/ش

ارسال نظرات