۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۷۴۲۶۵
یک روز پس از ورود به اتحادیه اروپا؛

مردم کرواسی نگرانِ رقابت با کشورهای پیشرفته

خبرگزاری رسا ـ یک تاجر کروات: وضعیت برای ما بدتر خواهد شد. بقیه کشورها پیشرفته تر هستند و اجناسشان کرواسی را پر خواهد کرد. رقابت با آنها برای تاجران محلی سخت خواهد بود.
کرواسي و اتحاديه اروپا

 به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: کرواسی ورودش به اتحادیه اروپا را جشن گرفت. زمانی که اعلام شد کرواسی به عنوان بیست و هشتمین کشور عضو وارد اتحادیه اروپا انتخاب شده است؛ آسمان کرواسی غرق در آتش بازی شد.


به گفته بی بی سی؛ این خوشحالی در شرایطی واقع شده است که همه مردم می دانند مشکلات اقتصادی در کرواسی کم نیست و اوضاع مالی اتحادیه اروپا نیز تعریفی ندارد. 6 دهه تلاش برای تشکیل اروپایی یکپارچه، تحت تاثیر مشکلات اقتصادی اخیر قرار گرفته است.


حدود 20 سال قبل، کرواسی درگیر جنگ های خونین داخلی بود. یکی از شدیدترین درگیری های نظامی در قرن بیستم. حالا آنها پس از اعمال اصلاحات لازم، کشور شماره 28 اتحادیه اروپا به حساب می آید.


این شبکه در ادامه افزود: البته در کرواسی مردم خوشحالند که از گذشته و بالکان کَنده شده اند، اما با این رکود اقتصادی شدید اتحادیه اروپا، بسیاری از مردم خوشحال از پیوستن به این اتحادیه نیستند.


یکی از تجار کرواسی در این باره به بی بی سی گفت: وضعیت برای ما بدتر خواهد شد. بقیه کشورها پیشرفته تر هستند و اجناسشان کرواسی را پر خواهد کرد. رقابت با آنها برای تاجران محلی سخت خواهد بود.

بی بی سی در انتها گفت: در همین حال ماهی فروشان کروات نیز می گویند باز شدن مرزهای آبی کرواسی، به شدت به کسب و کارشان ضربه می زند./1421/9161/خ

 

ارسال نظرات