۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۷۴۲۷۰
رییس دفتر تبلیغات اسلامی پیشنهاد کرد:

راه‌اندازی واحد رصد رسانه‌ها در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

خبرگزاری رسا‌ ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی خواستار راه‌اندازی واحد رصد رسانه‌های مختلف در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و استفاده این مرکز از طلاب آشنا به زبان‌های بین‌المللی برای تبلیغ خارج کشور از طریق فضای مجازی شد.
حجت‌الاسلام احمد واعظي رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، عصر دیروز در سالروز تأسیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های این مرکز در سطح بین المللی، گفت: سال گذشته بخشی با عنوان بین الملل راه اندازی شده است که در نظر داریم برنامه هایی را برای مخاطبان خارج از کشورمان داشته باشیم.

 

وی پیشنهاد کرد: در این مرکز بخشی راه اندازی شود که در آن از طلاب آشنا به زبان های دیگر استفاده شود و به این ترتیب اینها می توانند از طریق فضای مجازی از قم برای خارج کشور تبلیغ کنند، همچنین می توانند با پایگاه‌های اینترنتی اسلامی ارتباط برقرار کرده و برایشان محتوی تهیه و آنها را تقویت کنند.

 

حجت‌الاسلام واعظی کمبود بوجه را یکی از مشکلات اساسی دفتر تبلیغات برای پشتیبانی بهتر و بیشتر مرکز پاسخگویی عنوان کرد و ابراز داشت: بودجه همین مقدار فعالیتی که در سال گذشته این مرکز داشته، از فروش چهار ملک تهیه شده است زیرا در اواسط سال گفتند که بوجه شما 33 درصد است یعنی یک سوم بوجه ای که در لایحه دولت به مجلس تصویب شده بود در اختیار ما قرار گرفت در صورتی که در سال های گذشته حداقل 90 درصد بوجه مصوب را دریافت می کردیم.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر ضرورت گروه بندی کارشناسان مرکز پاسخگویی بر اساس تجربه و توانمندی تأکید کرد و افزود: کسی که تازه متصدی امر پاسخگویی شده است با کسی که چند سال سابقه دارد یکی نیست، باید کیفیت کار را در نظر داشت و بر این اساس افراد ارتقا یابند.

 

وی با پیشنهاد راه اندازی بخشی به عنوان رصد رسانه های مختلف، اظهار کرد: شبهات جدید با بهره مندی از توانایی کارشناسان این مرکز رصد شده و به آنها پاسخ داده شود و خروجی آن به صورت مکتوب در اختیار سایر کارشناسان بخش پاسخگویی قرار گیرد؛ این مرکز می‌تواند برای این کار با مرکز پژوهشهای دفتر تبلیغات که چنین کار را دنبال می کنند همکاری داشته و نهایتا پاسخ ها را در اختیار عموم مخاطبان قرار دهد.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به این که برخی از کارشناسان مشکل کمبود فضا کاری را مطرح کردند، گفت: مشکل ساختمان را به دلیل کمبود بوجه نمی توانیم در کوتاه مدت حل کنیم اما در نظر داریم با تأمین بودجه از منابع دیگر و رفع مشکلات و موانع موجود ساختمانی با زیربنای 2 هزار متر در ابتدای سالاریه بسازیم؛ در بودجه دفتر تبلیغات برای کارهای عمرانی رقمی در نظر گرفته نشده است و ما از این لحاظ محدودیت داریم در صورتی که ارگان های دیگر بخش قابل توجهی از بودجه‌هایشان اختصاص به این امر دارد.

 

حجت الاسلام واعظی با بیان این که تجهیز مرکز پاسخگویی به صورت مدرن هزینه سنگینی را در به دنبال خواهد داشت، گفت: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد اما سعی داریم امکانات اولیه و ضروری را ارتقا دهیم از جمله این که تلفن های بهتری تهیه شود تا کارشناسان با مکالمات دراز مدتی که دارند دچار مشکل نشوند.

 

وی از صدور حکم تبلیغ برای کارشناسان مرکز پاسخگویی در ایام تبلیغ خبر داد و گفت: با توجه به این که در این ایام مطالبه و پرسش ها از این مرکز بیشتر می شود اما بیشتر کارشناسان برای تبلیغ رفته و مرکز با کمبود نیرو مواجه می شود برای رفع این مشکل از این پس کارشناسانی که در این مرکز فعالیت دارند در ایام تبلیغ حکم خواهند گرفت./928/پ202/ی

ارسال نظرات