۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۷۴۳۲۷

تجلیل از امام جماعت شیعیان سارایوو در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری نشست بررسی وضعیت حقوق بشر در بوسنی و هرزگوین در تبریز از روحانی برجسته اهل بوسنی و هرزگوین تجلیل به عمل آمد.
خيرالدين هاشم‌ اوويچ، امام جماعت مسجد شيعيان سارايوو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با برگزاری نشست بررسی وضعیت حقوق بشر در بوسنی و هرزگوین که امروز به مناسبت بیست و یکمین سالگرد نسل‌کشی در شهرهای سربرنیستا و سارایوو با حضور جمعی از علما و بانوان مسلمان کشور بوسنی و هرزگوین از شهر سارایوو در تبریز برگزار شد، از خیرالدین هاشم‌ اوویچ، امام جماعت مسجد شیعیان سارایوو تجلیل شد.


وی در سخنانی با تقدیر از میزبانی شایسته مردم تبریز اظهار داشت: مردم مظلوم بوسنی هرگز خدمات و کمک‌های مردم ایران را فراموش نخواهند کرد، حقیقت امر آن است که وحدت و همگرایی مسلمانان جهان عامل پیروزی آنان در صحنه‌های بین‌المللی است، بنابر این امیدوارم هرچه زودتر با تعامل هرچه بیشتر علمای جهان اسلام بر این امر نائل آییم.


هاشم اوویچ با اشاره به حمایت های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان مظلوم و بی دفاع بوسنی گفت: جنگ بوسنی بعد از جنگ جهانی دوم بزرگترین نسل کشی در اروپا به شمار می رود، که مدعیان حقوق بشر غربی در برابر این جنایت ضد بشری سکوت کردند.


وی با تأکید بر محکومیت مجامع بین المللی و عموم مسلمانان نسبت به جنایتکاران جنگی صرب تصریح کرد: در جنگ خانمان سوز و وحشیانه بوسنی که با هدف در پاکسازی قومی از سوی صرب ها و کروات ها صورت گرفت، بیشترین آسیب بر کودکان و زنان بوسنیایی وارد شد.


هاشم اوویچ با تاکید بر تعمیق وحدت مسلمانان، همگرایی مسلمانان جهان را عامل پیروزی آنان در صحنه های بین المللی عنوان کرد و افزود: امیدواریم هرچه زودتر با تعامل هرچه بیشتر علمای جهان اسلام بر این امر مهم و اصلی نایل شویم.


امام جماعت مسجد شیعیان سارایوو با اشاره به اهداف سفر گروه اعزامی بوسنی، گفت: وقتی وارد شهر تبریز شدیم به ما گفتند که بهترین و زیباترین فرش های دنیا را می توانید در این شهر رؤیت کنید، اما وقتی وارد تبریز شدیم بهترین مردم میهمان نواز دنیا را در آن به وضوح دیدیم./935/پ202/پ

ارسال نظرات