۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۷۴۳۵۶
معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد:

در دهه سوم نمایشگاه بین المللی قرآن باید فرهنگ سازی انجام شود

خبرگزاری رسا ـ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح کارکردهای نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: خرده فرهنگ‌های قرآنی مثل فرهنگ تفسیر، قرائت و... ذیل فرهنگ سازی انجام می‌شود.
نشست خبري بيست ‌و يکمين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری بیست‌و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن که پیش از ظهر امروز سه‌شنبه یازدهم تیرماه برگزار شد، نهادسازی را از نخستین کارکردهای نمایشگاه دانست و گفت: نهادسازی به این معنی که تمام ظرفیت‌های قرآنی را در یک زمان خاص ارایه می‌دهد، در زمان قدیم یک مکان کوچک را نمایشگاه قرآن می‌نامیدند و در حال حاضر یک نهاد اسمش نمایشگاه است.

وی در ادامه افزود: ما تمام فعالیت‌های قرآنی بین المللی که در طول سال انجام شده را ارزیابی و بررسی می‌کنیم و برون‌داد آن در ماه مبارک رمضان است، بنابراین نهادسازی تحول بزرگی است که در طی بیست سال اتفاق افتاده است و پس از تثبیت منشور در سال‌های اخیر بهتر شده است.

حجت الاسلام محمدی پشتبانی مادی و معنوی را از دیگر کارکردهای نمایشگاه دانست و گفت: نمایشگاه در یک فضای هنری که تمام هنرمندان بتوانند آثار خودشان را در طول سال ظهور و بروز دهند، یک پشتیبانی اقتصادی و معنوی از تمام آثار هنرمندان صورت می‌دهد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که سومین کارکرد نمایشگاه فرهنگ سازی است اظهار داشت: در دهه سوم نمایشگاه باید فرهنگ سازی انجام شود با کارکرد جهشی که در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده یعنی وقتی بودجه به چندین میلیارد ارتقا پیدا کرده است باید عملیات فرهنگ سازی به‌عنوان مهمترین کار در نمایشگاه انجام شود.

وی در پایان گفت: خروجی و دست آورد تمامی فعالیت‌های قرآنی در نمایشگاه نهادینه می‌شود، خرده فرهنگ‌های قرآنی مثل فرهنگ تفسیر، قرائت و... ذیل فرهنگ سازی انجام می‌شود./955/پ202/ص 

ارسال نظرات