۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۷۴۴۵۳
یک کارشناس فرهنگی‎؛

سبک زندگی اسلامی از مسجد بسط پیدا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد ملارد با اشاره به این که سبک زندگی اسلامی از مسجد به خانه و جامعه بسط پیدا می‌کند، گفت: ائمه جماعت در این زمینه مسؤول هستند و باید زندگی 14 معصور را برای مردم تشریح کنند.
سبک زندگی اسلامی از مسجد بسط پیدا می‌کند

حجت الاسلام سید حسین حسینی، امام جماعت مسجد ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مسجد را بهترین مکان برای ارتباط با خدا دانست و گفت: در هر دینی مرکزی برای ارتباط با خدا وجود دارد و همه انسان‌ها در این خلوتگاه می‌توانند با خدای خود ارتباط برقرار بکنند.

مسجد بهترین پایگاه انسان سازی است

وی با بیان این‌که هدف از غبارروبی مساجد تمیز کردن محل عبادت است، ابراز داشت: کمبود‌های مساجد با برآورده کردن لوازم عبادت تا حدودی قابل جبران است ولی دل را باید آماده ماه مبارک رمضان کرد و غبارروبی درونی داشت.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) که فرمودند انسان باید زمانی را در عمرش برای عبادت قرار بدهد، اظهار داشت: حضور مردم در ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای عبادت است و باید در مساجد برای کارهای عبادی از جمله نماز و تلاوت قرآن و ... برنامه ریزی شود.

امام جماعت ملارد بیان داشت: زمانی که پیامبر گرامی اسلام(ص) وارد مدینه شد نخستین پایگاه سیاسی و اقتصادی خود را مسجد قرار داد و همین مسجد پشتیبان مسلمانان و باعث پیروزی مسلمانان در جنگ بود.

مسجد در امر ترویج زندگی به سبک اسلامی مهمترین نقش را ایفا می‌کنند

حجت الاسلام حسینی در پایان، ائمه جماعات را در ترویج سبک زندگی اسلامی مسؤول دانست و خاطرنشان کرد: ائمه جماعات باید معارف اسلام و زندگی ائمه را برای مردم تبین کنند./955/ت303/ع

ارسال نظرات