۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۷۴۴۷۵
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

جاذبه‏های مادی و دنیوی از عوامل مهجور ماندن قرآن در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به مهجور ماندن قرآن در جامعه گفت: قرآن کتابی است که خداوند متعال آن را برای هدایت انسان به راه مستقیم نازل کرده است؛ بدیهی است که بهره بردن از این هدایت الهی، در گرو تلاش خود فرد برای ایجاد شرایط لازم است.
حجت الاسلام سيدمحمد احمدي ، مدير حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در آیین افتتاحیه دوره تخصصی تربیت مربی قرآن کریم ویژه طلاب که به میزبانی این استان برگزار شد، با بیان این که درس خواندن و تقوا دو ویژگی مهم در دوران طلبگی است، گفت: شما باید از وقت و جوانیتان استفاده کنید، با دقت درس بخوانید و دروس را خوب درک کنید، همچنین اصل و اساس فعالیت‌هایتان را بر مبنای تقوا و پاکدامنی قرار دهید.

حجت الاسلام احمدی تأکید کرد: اگر خواهان به نتیجه رسیدن فعالیت هایتان هستید باید نسبت به هدفتان شناخت کسب کنید و پس از ارزیابی هدف، میزان ارزش و صرف هزینه را برای آن بسنجید؛ با این وجود مهم‌ترین قسمت این است که هدفتان را فراموش و گم نکنید.

امام جمعه فرخشهر با بیان این که اگر هدفتان غیر از خدا است، به یقین ضرر کرده‌اید، گفت: هدف شما باید فراگیری دین و آموزش آن به دیگران برای رضای خدا و سربازی اسلام و امام زمان(عج) باشد؛ چون افرادی که در حوزه‌ها به جایگاهی رسیدند، به یقین با این نیت بوده است.

وی به شرایط نامساعد و سخت حوزه‌های علمیه در گذشته اشاره کرد و با بیان این که آن شرایط به هیچ وجه با اوضاع کنونی قابل مقایسه نیست، افزود: بسیاری از مشکلات و کمبودهای حوزه‌های علمیه به برکت انقلاب اسلامی ایران برطرف شده است و امروز افرادی هستند که به شما خدمت می‌کنند تا شما بتوانید تحصیل کنید.

مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که هدفتان را باید هر روز مورد بررسی و بازبینی قرار دهید، ابراز داشت: اگر فردی برای مادیات و مسائل مالی به اینجا آمده، بداند در اشتباه است؛ چرا که حوزه علمیه سختی‌هایی نیز به همراه دارد که باید آن را تحمل کرد.

حجت الاسلام احمدی در ادامه با اشاره به مهجور ماندن قرآن در جامعه تصریح کرد: قرآن کتابی است که خداوند متعال آن را برای هدایت انسان به راه مستقیم نازل کرده است؛ از این رو بهره بردن از این هدایت الهی در گرو تلاش خود فرد برای ایجاد شرایطی لازم است.

امام جمعه فرخشهر با اشاره به عوامل مهجور ماندن قرآن در جامعه اظهار داشت: کسی که پیروی از خواسته‏های نفسانی را مقصود خود قرار می‏دهد، ارتباط مؤثری با قرآن پیدا نخواهد کرد.

وی جاذبه‏های مادی و دنیوی را نیز یکی دیگر از عوامل مهجور ماندن قرآن بیان کرد و گفت: جاذبه‏های مادی، همواره سرگرم کننده و مانعی بر سر راه سعادت و تعالی بشر بوده است و شیرینی ذکر و یاد خدا از نظر پنهان می‏ماند و آدمی از امور معنوی روی گردان می‏شود./9457/پ202/ع

ارسال نظرات