۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۷۴۴۸۲
ویژه طلاب؛

نخستین دوره تخصصی تربیت مربی قرآن کریم در شهرکرد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه دوره تخصصی تربیت مربی قرآن کریم ویژه 40 نفر از طلاب استان های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد، برگزار شد.
دوره آموزشي طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیین افتتاحیه دوره تخصصی تربیت مربی قرآن کریم ویژه 40 نفر از طلاب استان های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد، صبح امروز به میزبانی حوزه علمیه شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا افزود: حوزه علمیه شهرکرد، جهت پیشبرد اهداف قرآنی در جامعه و تربیت طلاب جهت تدریس قرآن که از ضروریات جامعه اسلامی است، اقدام به برگزاری دوره کرده است.

وی مدت اجرای طرح آموزشی تربیت مربی قرآن کریم در شهرکرد را  10روز اعلام کرد و افزود: 40 نفر از طلاب مراکز حوزوی استان های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد، به مدت 10روز مباحث عمومی و تخصصی مرتبط با این دوره آموزشی را فرا می گیرند.

امام جمعه فرخشهر با اشاره به این که کلاس های این طرح آموزشی با حضور اساتید مجرب قرآنی حوزه و دانشگاه قم برگزار می شود، اعتلای فرهنگ قرآنی، تربیت نیروی متخصص در راستای گسترش آموزش مفاهیم و مضامین کلام وحی و زمینه سازی برای ورود تخصصی به حوزه آموزش آیات نورانی قرآن از سوی طلاب حوزوی را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

وی ادامه داد: روحانیان به عنوان طلایه داران گسترش فرهنگ شیعه و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عصر غیبت باید برای گسترش فرهنگ و تفکر دینی و از جمله معارف اهل بیت(ع) در جهان اهتمام ورزند و جهانیان را با این معارف تابناک و انسان ساز آشنا کنند.

مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه به بیان مزایا و ویژگی‌های حوزه نسبت به دانشگاه پرداخت و با بیان اینکه معنویت حاکم بر حوزه مهم‌ترین ویژگی و مزایای حوزه‌های علمیه است، عنوان کرد: حوزویان در حوزه درس را برای درس می‌خوانند نه برای نمره و امتحان، به مباحثه با یکدیگر می‌پردازند، دروس آینده را از قبل مطالعه می‌کنند و نسبت به انتخاب استاد خود آزادی دارند در حالی که این موارد در دانشگاه‌ها وجود ندارد؛ بنابراین کیفیت در حوزه‌ها بالا است و طلبه می‌تواند با استاد دانشگاه نیز مباحثه داشته باشد./9457/پ202/غ

ارسال نظرات