۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۷۴۵۲۹

کتب خطی مرحوم حجت‌الاسلام ضرابی اهدا شد

خبرگزاری رسا ـ بخشی از کتاب های خطی و نفیس مرحوم میرزا سید تقی هاشم ضرابی به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شد.
کتب خطي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رحیمه ابوطالبی، کارشناس امور مشارکت های اداره کل کتابخانه های آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: داماد زنده یاد حجت الاسلام ضرابی تعدادی از کتاب های خطی و نفیس ارزنده آن مرحوم را به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا کرد.


وی با بیان این‌که 78 جلد کتاب چاپ سنگی و سربی و 10 جلد کتاب خطی متعلق به کتابخانه شخصی مرحوم میرزا سید تقی هاشم ضرابی به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شده است، گفت: هدف از این اقدام ارزشمند احیای سنت حسنه و دیرینه اهدای کتاب به کتابخانه ها بوده است.


همچنین سیروس خلیل زاده تبریزی، داماد زنده یاد حجت الاسلام ضرابی گفت: با توجه به این‌که امرار و معاش این روحانی خوشنام با کمک های مردمی و خیرین انجام می شد، بر آن شدیم این مجموعه را که به نوعی با سرمایه های مردمی تهیه شده را در اختیار مردم فهیم و فرهنگ دوست ایران و تبریز قرار دهیم.


وی با بیان این‌که در میان مجموعه اهدایی، کتاب هایی همچون احیاء الأطفال مظفری در زمینه پزشکی، یوسفیه ملارضا بن احمد تبریزی و شام عربی به چشم می خورد، گفت: مرحوم ضرابی از روحانیان خوشنام تبریز در محله لیل آباد و بانی اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه ای در تبریز بوده است.


خلیل زاده با بیان این‌که اهدای کتب خطی آن مرحوم اقدامی در راستای حفظ نام و یاد مرحوم حجت الاسلام ضرابی بوده است، گفت: آن عالم وارسته همواره اقداماتی در راستای منافع مردم داشت و به‌حق عالمی مردمی بود و احداث مسجد دستمالچی در خیابان صائب تبریز از یادگاران ارزشمند وی بوده است./935/پ202/پ

ارسال نظرات