۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۷۴۵۳۵
آیت الله شبستری:

زدودن فقر فرهنگی اولویت کاری دولت جدید باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که فقر فرهنگی مصیبت‌بار تر از فقر اقتصادی است، از کاهش بودجه‌ فرهنگی در سال‌های گذشته انتقاد کرد.
 آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار رییس حوزه هنری با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب اظهار داشت: در شرایطی که نظام اسلامی ایران از هر جهت در معرض هجمه فرهنگی، تبلیغی و ضددینی غرب قرار دارد، بی‌تفاوتی دولت نسبت به فرهنگ قابل قبول نیست.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که فقر فرهنگی مصیبت‌بار تر از فقر اقتصادی است، از کاهش بودجه‌ فرهنگی در سال‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: امیدواریم رییس جمهور منتخب و دولت جدید به مسائل فرهنگی و هنری توجه بیشتری داشته باشد، چراکه باید با نهایت تأسف اذعان داشت که در زمینه هنر مقابل دشمنان کم‌کاری صورت رفته و وضعیت مطلوبی نداریم.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که هنر متعالی باید در خدمت دین و ترویج ارزش‌های الهی باشد، گفت: اگر هنر در استخدام اسلام باشد، بسیار ارزشمند است، اما اگر در ترویج افکار و عقاید شیطانی باشد، نه تنها مفید به حال بشر نیست، بلکه عامل سقوط، انحراف و بحران است.


وی با اشاره به این‌که فعالان هنری باید به جای ورود به مسائل سیاسی به دنبال ولایت و اسلام باشند، گفت: با وجود این‌که از هنرمندان ارزشی، متعهد و متخصص بهره‌مند هستیم؛ اما هنوز آن گونه که باید هنر نتوانسته پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان عرضه کند، مسائل مرتبط با هنر پس از انقلاب تا حدی ساماندهی شده اما هنوز به حد ایده آل نرسیده است.


آیت الله شبستری تهاجم رسانه‌ای و آسیب های ناشی از استفاده خانواده ها از سریال‌ها و فیلم های ماهواره ای و سایت های اینترنتی را یادآور شد و گفت: اگر هنر در خدمت برنامه های شیطانی باشد، نتیجه آن می شود که امروز شاهدش هستیم، باید کم‌کاری های گذشته را جبران کرد و دولت نیز باید از هنرمندان ارزشی حمایت کافی داشته باشد.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت نابسمان سالن های سینما در استان آذربایجان شرقی ابراز نارضایتی کرد و از حوزه هنری خواست در خصوص ساماندهی وضعیت سینماهای استان اقدامات جدی و فوری انجام دهد و افزود: برای ساخت پردیس های سینمایی چند منظوره تا حد توان کمک خواهیم کرد.


همچنین محسن مؤمنی شریف، رییس حوزه هنری در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: حوزه هنری تلاش دارد فاصله میان هنر و انقلاب را به صفر برساند؛ اما حقیقت آن است که حوزه هنری این استان در شأن نام، نقش و جایگاه آذربایجان نیست./935/پ202/س

ارسال نظرات