۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۷۴۵۴۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

توجه به امور فرهنگی در اولویت برنامه‌های دولت یازدهم باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: متأسفانه یکی از اموری که همیشه مظلوم واقع شده است و مانند مسائل دیگر به آن توجه نمی‌شود، بحث فرهنگی که در رأس آن ارزش‌های دینی و اسلامی مردم این کشور است باید جای خود را در دولت آینده باز کند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در کلاس معارف مدیران این استان، قرآن را کتابی ماندگار بیان کرد و گفت: اگر نسبت به قرآن شناخت و باور قلبی پیدا می کردیم، به یقین نگاهمان به قرآن تغییر می کرد و به جایگاه واقعی آن بهتر پی می‌بردیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: قرآن کریم از ما احترام ظاهری نمی خواهد، بلکه قرآن از انسان نقش آفرینی، تدبر و عمل به آن را می خواهد که به شدت کمبود آن در جامعه احساس می شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری جدایی قرآن از عترت را غیرممکن خواند و افزود: هر آن چه در مورد قرآن گفته می شود، درباره عترت هم صدق می کند؛ چرا که این دو مجموعه به هم پیوسته اند و بشر را به یک راه که همان صراط مستقیم است هدایت و راهنمایی می کنند.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد قرآن تصریح کرد: قرآن ریسمان محکم الهی است که خداوند متعال بین خود و خلق خودش قرار داده است تا بشر به این ریسمان الهی چنگ بزند و رستگار شود.

 

رییس شورای حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اولویت‌های دولت یازدهم تصریح کرد: مهم‌ترین و نخستین اولویت دولت جدید باید در جهت تحقق وعده ها و قول های داده شده توسط شخص رییس جمهور منتخب در دوران قبل از انتخاب ریاست جمهوری باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری همچنین توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته را نیز یکی دیگر از اولویت های مهم دولت جدید بیان کرد و گفت: رییس جمهور منتخب و دولت یازدهم، نباید با یک دید به همه مناطق نگاه کند؛ چرا که مناطقی مانند استان چهارمحال و بختیاری برای رهایی از محرومیت، به شدت نیازمند همیاری و همکاری دولت جدید با نگاه ویژه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که احیای ارزش های اسلامی نیز باید یکی دیگر از اولویت های دولت منتخب باشد، تصریح کرد: متأسفانه یکی از اموری که همیشه مظلوم واقع شده است و مانند سایر امور به آن توجه نمی شود، بحث فرهنگی و در رأس آن ارزش های دینی و اسلامی مردم این کشور است که باید جای خود را در دولت آینده باز کند./9457/پ202/س

ارسال نظرات