۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۷۴۵۸۳
با سخنرانی رییس دفتر مقام معظم رهبری؛

گردهمایی بزرگ علما و روحانیان گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری گردهمایی سه هرار نفری علما و روحانیان استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.
گردهمايي روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع خبرنگاران از اعزام هزار و200 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.

 

وی با بیان این که این مبلغان به مناطق محروم، روستاها، مساجد و تکایا اعزام خواهند شد، افزود: تعداد مبلغان اعزامی  بر اساس درخواست مناطق مختلف و بررسی نیازهای هر منطقه مشخص می شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان محور فعالیت مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان امسال را قرآن و تفسیر قرآن اعلام کرد و گفت: اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی و پاسخ به شبهات، تشکیل حلقه‌های معرفتی، بررسی آخرین تحولات جامعه و برپایی جلسات قرآنی از دیگر برنامه‌های مبلغان در مساجد است.

 

حجت الاسلام گلمیزاده ماه مبارک رمضان را ماه تهذیب نفس دانست و گفت: باید با بهره‌گیری مناسب از فضیلت‌های این ماه در خودسازی تلاش کنیم.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای ترویج اثرگذار مباحث دینی و معرفتی در جامعه دانست و گفت: مبلغان دینی سعی کنند از فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان در جهت ارائه بسته ای کامل از احکام دینی استفاده کنند.

 

وی همچنین مساجد را بهترین پایگاه برای جذب جوانان در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: خدمتگزاری در مسجد و کمک به جذب مردم و جوانان به مسجد افتخار است.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده شکل ظاهری و آراستگی مساجد را در جذب جوانان به برنامه‌های مساجد مؤثر دانست و گفت: فرهنگ الهی غبارروبی مساجد که به برکت انقلاب اسلامی ترویج یافت، در جلب توجه جوان بسیار مؤثر است.

 

وی خاطرنشان کرد: در همه لحظات ماه مبارک رمضان باید سعی کنیم که مهمان خوبی برای پروردگار عالم باشیم، زیرا ماه رحمت و غفران و برکت است ماه بندگی و خضوع و خشوع در مقابل حضرت حق است.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با تأکید بر این که باید از همه لحظات معنوی این ماه مبارک نهایت بهره را بگیریم، افزود: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه خودشناسی، خودسازی، ماه تحول، ماه تقدیر و ماه ذکر و دعا، ماه احساس مسؤولیت اجتماعی و ماه تبلیغ و رساندن پیام خدا و سیراب کردن تشنگان، کامل معرفت و معنویت از زلال فرهنگ قرآنی و معرفت ربانی است.

 

وی با اشاره به این که مساجد نیز برای برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های ماه مبارک رمضان آماده خواهد شد، ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی این مسأله در تلاش هستند تا زمینه ای برای بهره‌گیری حداکثری از ماه مبارک رمضان را برای همه مؤمنان فراهم کنند.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده در ادامه سخنان خود به غباروبی مساجد از سوی مردم استان اشاره کرد و گفت: بیش از 2 هزار و 700 مسجد موجود در گیلان برای انجام مراسم مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان فعال است که در آستانه این ماه مبارک غباروبی شدند.

 

وی همچنین از برگزاری گردهمایی بزرگ سه هزار نفری علماء، طلاب و روحانیان استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در مصلی شهر رشت خبر داد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: این گردهمایی شانزدهم تیر با سخنرانی رییس دفتر مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده تصریح کرد: ارائه رهنمودهای لازم به روحانیان و طلاب برای تبیین مبانی دینی، مذهبی و اجتماعی در سراسر استان در این ماه مبارک از اهداف برگزاری اجتماع طلاب و روحانیان گیلان است./950/پ202/ش

ارسال نظرات