۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۱۷۴۶۲۸
17 تیرماه؛

مرحله نهایی المپیاد طلاب شمال‌غرب کشور در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: مرحله نهایی بخش آموزشی المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب کشور هفدهم تیرماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود.
المپياد علمي طلاب شمالغرب کشور

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این که مرحله نهایی المپیاد علمی طلاب حوزه‌های علمیه شمال غرب کشور در دو بخش آموزشیو پژوهشی برگزار می شود، اظهار داشت: مرحله نهایی بخش آموزشی این المپیاد هفدهم تیرماه امسال در ارومیه برگزار می شود.


وی تعداد شرکت کنندگان راه یافته به مرحله نهایی المپیاد علمی طلاب در بخش آموزش را نزدیک به 150 نفر اعلام کرد و افزود: پنچ نفر از برترین های  هر کدام از پایه های شش گانه حوزوی از استانهای کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، منطقه ویژه بناب و آذربایجان غربی در بخش های دوگانه مرحله نهایی به رقابت می پردازند.


این مسؤول خاطرنشان کرد: طلاب شرکت کننده در بخش آموزشی این المپیاد باید به صد سوال کتبی که به صورت تستی مطرح شده است در مدت 100 دقیقه پاسخ دهند.


وی در ادامه با تشریح بخش پژوهش محور مرحله نهایی المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور گفت: نفرات برتری که موفق به کسب حد نصاب نمره در بخش آزمون کتبی شوند تا بیستم شهریور ماه سالجاری مهلت دارند تا موضوعات پزوهشی خود را در قالب مقاله به دبیرخانه المپیاد ارسال کنند.


حجت الاسلام عبدی فام با اشاره به این که طلاب در انتخاب موضوعات برای ارائه پژوهش آزاد هستند، افزود: پیشنهاد می شود طلاب موضوعاتی را انتخاب کنند که منابع آن در متون حوزوی قابل دسترس باشد چون این امر زمینه ای می شود تا طلاب یک بازآموزی نسبت به دروس حوزوی خود داشته باشند.


وی به برکات علمی برگزاری المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور اشاره کرد و بیان داشت: آشنا شدن با اصول مقاله نویسی، کیفی سازی پژوهش های حوزوی و ارتقای بنیه علمی طلاب از جمله برکات این طرح علمی است.


این مسؤول ادامه داد: در حال حاضر برخی از طلاب مدارس علمیه استان به خوبی در فنون و اصول مقاله نویسی مهارت پیدا کردند و امیدواریم به زودی شاهد انتشار مقالات حوزوی استان در نشریه ها و مجلات معتبر باشیم.


معاون پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی در پایان اضافه کرد:مرحله استانی المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور در مرحله آموزش محور نیمه دوم فروردین ماه جاری برگزار شد و پنجاه نفر از طلاب برگزیده مقالات خود را تا بیستم اردیبهشت ماه برای ارزیابی داوران به دبیرخانه ارسال کردند./936/پ202/س

ارسال نظرات