۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۷۴۶۳۲
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

ولایت فقیه عامل بقای اسلام و نشانه دموکراتیک بودن نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خاموشی ولایت فقیه را عامل ثبات و بقای اسلام و نشانه دموکراتیک بودن نظام خواند و گفت: دشمن، ولی فقیه را طرف دعوای سیاسی خود قرار داده است، در صورتی که ولی فقیه تداعی کننده تعالی کلمه توحید درجامعه است.
حجت‌الاسلام سيد مهدي خاموشي ،رئيس سازمان تبليغات اسلامي،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، شب گذشته در دومین همایش تقدیر از خادمان محرم، صفر و فاطمیه که با عنوان طلایه داران مذهب در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: اگر در زیارت عاشورا و وارث می خوانیم ای کاش در رکاب امام حسین(ع) بودیم، این تولی و تبری را باید در زندگی و جامعه خود محقق کنیم.

وی افزود: به سبب ارتباط مردم با خاندان عصمت و طهارت، وجهه مردم ایران، الهی و اهل بیتی است. بیش از 90 درصد مساجد کشور توسط مردم بنا شده است. در روزهای تاسوعا و عاشورا 50 میلیون نفر بر سر سفره امام حسین متنعم می شوند.

حجت الاسلام خاموشی با بیان این که در واقع مردم متولی خودجوش فرهنگ دینی هستند، ادامه داد: مردم ایران از دیرباز برای دین خدا به اقتضای مسؤولیت شرعی و دینی شان هزینه می کردند.

دشمن از ارادت مردم به ولایت می ترسد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تبین این نکته که دفاع انقلاب اسلامی ایران از کیان اسلام و مظلومان باعث هراس دشمن است، افزود: دشمن از ارادت مردم به ولایت می ترسد و دشمنی خود را به این نقطه معطوف کرده است.

وی با اشاره به این فرموده امام خمینی(ره) که «اگر هر مسلمانی یک سطل آب دستش بگیرد، اسرائیل را آب می برد»، گفت: امروز بعضی از دلدادگان رهبر فقید انقلاب، جهاد اسلامی تشکیل داده اند. مدافعانی مانند حزب الله مرزهای غرب را در نوردیدند و مقابله با آنان خوابی است که هرگز از سوی دشمنان تعبیر نمی شود. زمانی که سید حسن نصرالله می گوید«إن اوهن البیوت لَبیت العنکبوت»، اعتقادش برخاسته از، اعتقاد به تشیع و مکتب اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام خاموشی، ولی فقیه را عامل ثبات و بقای اسلام و نمایش دهنده دموکراتیک بودن نظام خواند و گفت: دشمن، ولی فقیه را طرف دعوای سیاسی خود مطرح می‌کند، در صورتی که ولی فقیه چیزی غیر از تعالی کلمه توحید را تداعی نمی کند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پاسخ به این شبهه که «زمان تغییر کرده است و سخنان و بیانات امام خمینی(ره) متعلق به گذشته بوده است و اکنون باید حرف‌های جدیدتر بیان شود»، تصریح کرد: رهنمودهای ایشان مشمول گذر زمان نیست؛ دشمن قصد دارد اصل وزین و بقای انقلاب یعنی ولی فقیه را بردارد.

وی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب که «ما به عنوان امانت دار از یک رأی، پاسداری می کنیم»، گفت: دشمن از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مبهوت شده است و در حال تحلیل و بررسی است که چرا نقشه اش عملی نشد.

حجت الاسلام خاموشی در ادامه ابراز کرد: وظیفه هیئات مذهبی است که فرهنگ ناب اسلامی را از گزندها مصون داشته و زمینه ساز حضور مردم در این عرصه باشند.

وی خطاب به هیأت های مذهبی تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان به حلقه های تفسیر بیشتر اهمیت دهید. محافل مذهبی برنامه تفسیر را محور کار خود قرار دهند؛ برپایی حلقه های قرائت قرآن سبب مجد و عزت می شود. می توانید تفسیر سوره حجرات را در محوریت کار قرار دهید. 

مهم ترین سرمایه اجتماعی ایران اسلامی عشق به اهل بیت(ع) است

حجت الاسلام مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه با اشاره به این که بزرگ ترین سرمایه اجتماعی، تاریخی این مرز و بوم، مودت به خاندان عصمت و طهارت بوده است، گفت: عشق و محبت به اهل بیت(ع) برخاسته از بنیان های اعتقادی است که به صورت عمیق در طول سال ها شکل گرفته است.

وی بیان کرد: ارادت به اهل بیت(ع) باعث استحکام پیوندهای اجتماعی در بین آحاد جامعه شده، و عدالت را در جامعه گسترش داده است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که دفاع از نظام اسلامی همواره با آهنگ مهر و دلدادگی و شور و شعور اهل بیت(ع) صورت گرفته است، افزود: محبت و مودت نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) منشأ حفظ و صیانت از این مرزو بوم بوده  و امروز شاهد گسترش آثار این محبت در جهان هستیم.

حجت الاسلام مرویان حسینی در تشریح برنامه های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خراسان رضوی گفت: مدیران و مسؤولان خیر اندیش و خردمند اسباب خدمت رسانی به ساحت مقدس اهل بیت را در سال های اخیر فراهم کرده اند و ستادساماندهی شئون فرهنگی در سایه محبت خاندان عصمت و طهارت، در مناسبت های مذهبی منشا جلوه های معنوی و گسترش اخلاق را در جامعه بوده است./930/پ202/س

ارسال نظرات