۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۷۴۶۴۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

روحانیت سد محکمی در برابر عقاید انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به روحانیت را سد محکمی در برابر عقاید انحرافی دانست و گفت: اگر امروز اسلام حقیقی در جامعه پابرجا است به دلیل تلاش ها و از خودگذشتگی های علمای بصیر است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستارعلیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در گردهمایی روحانیت که با عنوان مشعلداران هدایت و حماسه سازان بصیرت در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد به نقش علما و روحانیان در تبلیغ دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: روحانیت وارثان انبیاء و اولیای الهی هستند.

 

وی با بیان این که تبلیغ دین یکی از مهم ترین رسالت های پیامبران و ائمه اطهار(ع) در تاریخ بوده است، افزود: امروز علما و فقهای دینی ادامه دهنده رسالت پیامبران الهی هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران  با بیان این که رستگاری جامعه اسلامی مدیون تلاش های عالمان دینی است، خاطرنشان کرد: علما در تاریخ با از خودگذشتگی و تلاش های گسترده زمینه گسترش اسلام ناب و حقیقی را فراهم کردند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امام صادق(ع) وجود مبلغان راستین را مایه احیای دین دانسته و نبود آنان را سبب نابودی دین بیان کرده است، گفت: امروز به برکت همه این تلاش شاهد بسط و گسترش ارزش های اصیل و متعای در جامعه اسلامی هستیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل، شهدا و رهبری های پیامبر گونه رهبری نظام امروز فضای تبلیغی مناسبی در جامعه فراهم شده است، تصریح کرد: روحانیت باید از فضای تبلیغی موجود در جهت تبلیغ مناسب ارزش های دینی بهره گیرند. 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: به برکت ملت و هوشیاری علما و روحانیت و مدیریت پیامبر گونه رهبری و اطلاعت پذیری و لایت پذیری همگان بتوانیم با دستان با برکت رهبری پرچم انبیاء  اولیاء الهی را به مصلح جهانی تحویل دهیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روحانیت را سد محکمی در برابر عقاید انحرافی گروه های نفاق در دوران های مختلف دانست و گفت: اگر امروز اسلام حقیقی در جامعه پابرجا است به دلیل تلاش ها و از خودگذشتگی های علمای بصیر است.

 

وی با اشاره به این که در تاریخ اسلام همواره برخی جریان های منحرف در تلاش بودند تا ارزش های ناب دینی را دچار خدشه کنند، ادامه داد: جریان انحرافی نفاق همواره از نظر بزرگان دینی از جمله خطرناک‌ترین جریان‌های است که باعث فروپاشی آن جامعه می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد شبهات دینی و نیز ترویج شبکه های انحرافی در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: شناسایی و مقابله با این گروه های منحرف دینی یکی از رسالت های روحانیت است که تا به امروز به خوبی در این مسیر حضور داشته است.

 

وی با اشاره به این که روحانیت اصیل همواره با آگاهی و بصیرت مانع از تحقق برخی توطئه های دشمنان اسلام شده است، بیان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب از اندیشه های روحانیت آگاه و اصیل همواره هراسان است و تلاش می کند مانع از ترویج آن در جامعه اسلامی به ویژه در میان نسل جوان شود.

 

حجت الاسلام علیزاده همچنین به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن اشاره کرد و افزود: دشمن تهدیدهای فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی را مدیریت می‌کند تا دین را از جامعه اسلامی بردارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله وقف اشاره کرد و بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر مبلغان دینی به منظور ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای تبلیغ فرهنگ وقف دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی در منابر و خطابه های خود سنت حسنه وقف را برای مردم به خوبی تبیین و تشریح کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود تبلیغ وقف از سوی روحانیت در جامعه را بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: سخنان مبلغان دینی در خصوص فرهنگ وقف در جامعه  می تواند به گسترش این فرهنگ در جامعه کمک کند.

 

وی با بیان این که از سال 57 تا 89، شش هزار و400 وقف در کشور به ثبت رسید، ادامه داد: به دلیل تبلیغ مناسب روحانیت از سال 89 تاکنون تعداد وقف های به ثبت رسیده در کشور به شش هزار مورد رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان این که وقف امری راهشگا در رفع مشکلات مادی و معنوی است، تصریح کرد: وقف می تواند بهترین کمک به دولت باشد./950/پ202/ش

ارسال نظرات